Начало / Университетът / Факултети / Факултет по журналистика и масова комуникация / Новини

   

ФЖМК е домакин на 12-ата Комуникационна и медийна конференция за Централна и Източна Европа (CEECOM 2019)

CEECOM

От 19 до 21 юни 2019 год., Факултетът по журналистика и масова комуникация на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ ще бъде домакин на 12-ото издание на ежегодната Комуникационна и медийна конференция за Централна и Източна Европа – CEECOM 2019. Събитието се провежда съвместно с Европейската асоциация за изследвания и образование по комуникации (ECREA). Очаква се в конференцията да вземат участие над 190 учени от 28 държави, които ще представят изследванията си в рамките на 30 тематични панела.

Общата тема на конференцията тази година е „Комуникационен мениджмънт: Теория и практика в 21 век“. Тя е избрана с оглед на стартиралата миналата година бакалавърска програма в рамките на Факултета по журналистика и масова комуникация, която бе сред най-желаните специалности от кандидат-студентите. Пленарни доклади в рамките на конференцията ще представят: проф. Елена Вартанова (Декан на Факултета по журналистика на Московски държавен университет „Ломоносов”, Русия), д-р Андреас Шварц (Ръководител на департамент „Връзки с обществеността и комуникация“ на Университета в Илменау, Германия) и доц. Гевиза Ла Рока (Университета в Ена, Италия).

Официалното откриване на събитието ще се състои от 10:00 часа на 19 юни 2019 г. в Аулата на Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Приветствия към гостите ще отправят ректорът проф. Анастас Герджиков и деканът на Факултета по журналистика и масова комуникация – проф. Теодора Петрова. Събитието се провежда с подкрепата на Фонд „Научни изследвания“, договор №КП-06-МНФ/14 с ръководител ас. д-р Калин Калинов.

Програма

Подробна информация за събитието може да бъде намерена на уебсайта: https://ceecom2019.eu/

Премиера на студентска книга за бежанците

pr_otvud

Близо двеста души изпълниха Литературния клуб „Перото“, за да участват в представянето на студентската книга „Отвъд преградите“. Премиерата, огранизирана от Катедра „Пресжурналистика и книгоиздаване“ на Факултета по журналистика и масова комуникация, се проведе на 3 юни като част от програмата на Майските дни на културата на Софийския университет.
„Отвъд преградите“ показва човешките измерения на трудната съдба на бежанците. В книгата оживяват своеобразните изповеди на хора от Сирия, Афганистан, Ирак, Иран и Сомалия. Студентският сборник разказва и за българите, за които подкрепата на бежанците е призвание, професия и кауза.
Книгата е създадена от студентите по книгоиздаване от II курс. Тяхно дело са не само текстовете, но и цялата издателска подготовка, извършена в рамките на дисциплината „Учебно издателство – майсторски клас“ с преподавател ас. Георги Александров.
Деканът проф. Теодора Петрова и заместник-деканът доц. Ефрем Ефремов поздравиха студентите за резултата от техния труд. Представителят на Върховния комисариат за бежанците на ООН Матайс льо Рут говори за съпричастността, която студентите са изразили чрез своята книга. Социологът доц. Антоний Гълъбов сподели убеждението си, че „Отвъд преградите“ ще допринесе за промяна на отрицателните нагласи към мигрантите. Сред гостите на премиерата бяха много от героите на книгата – както бежанци, така и хора, които им помагат да намерят тук своята втора родина. Мишел Марта от сирийския град Алепо развълнува присъстващите с емоционалните си думи за добрия прием, който е намерила в България.

Млади изследователи от ФЖМК представят успешни научни проекти, финансирани от ФНИ

fni

Фонд „Научни изследвания“ (ФНИ) в партньорство с Факултета по журналистика и масова комуникация (ФЖМК) към Софийския университет „Св. Климент Охридски“ представя на 3 юни (понеделник) от 14:00 часа в зала 13 на ФЖМК два успешни български научни проекта, финансирани от ФНИ, с участието на докторанти, млади учени и специалисти по PR:
1. Проект на тема: „Статистическо моделиране на риска за околната среда и човека от замърсяване на почви с тежки метали“ с ръководител проф. д-р Стефан Цаковски от СУ „Св. Климент Охридски“
2. Проект на тема: „Редизайн на академически издания в съответствие с индикаторите за импакт фактор и показатели за постигане на интелигентен растеж в съвременното общество на знание“ с ръководител доц. д-р Добринка Стойкова от Университет по библиотекознание и информационни технологии (УНИБИТ). Проектът ще представи доц. д-р Румелина Василева.
Представянето е в съответствие с Националната стратегия за развитие на научните изследвания в Република България 2017 – 2030 г. и в изпълнение на Комуникационната стратегия на Фонд „Научни изследвания“, с цел популяризация на резултати от научни проекти, финансирани от ФНИ. По време на събитието ще научите повече за предстоящите представяния на успешните научни проекти и инициативи, които ФНИ планира през месеците юни и юли.

 

Публични лекции на д-р Вероника Радева-Доусън, Калифорнийски държавен университет Станислаус

 

veronika

В рамките на Майските дни на културата Катедра "Комуникация и аудиовизуална продукция", ФЖМК, ви кани на публични лекции на Вероника Радева-Доусън, доктор по комуникационни науки в Калифорнийския държавен университет Станислаус

Доктор Вероника Радева-Доусън е асистент по комуникационни науки в Калифорнийския щатски университет, Станислаус. Преподава организационна комуникация, връзки с обществеността, комуникационни теории и здравна комуникация. Д-р Радева-Доусън работи в областта на организационните комуникации и изучава развитието и взаимодействието между лична и организационна идентичност в контекста на социалните мрежи .

Темите за дискусии са:
Продуктивен конфликт в креативните организации: Откровеност и страх от неуспех като основен проблем (Случая на Пиксар/ Pixar);
Краудсорсинг креативност: Маркетинговите ползи и етични предизвикателства (Случаят на Salomon/ WMN);
Създаването на нова корпоративна стратегия за социална отговорност чрез диви публични мрежи (wild public networks): Как да се възползваме от креативността на мнозинството (Случаят на Патагония/ Patagonia и кампанията “Президентът открадна земята ви”/ “The President Stole Your Land”)

Вторник, 4 юни 2019 г. от 16.00 ч., зала 62, ет.3 във ФЖМК
Сряда, 5 юни 2019 г. от 10.00 ч., зала 61, ет.3 във ФЖМК

otvad

Студентите от II курс, специалност „Книгоиздаване“ представят учебна книга

Студентите от II курс, специалност „Книгоиздаване“ във Факултета по журналистика и масова комуникация към Софийски университет „Св. Климент Охридски“ Ви канят на премиерата на учебната книга „Отвъд преградите“. Всички процеси и дейности, свързани с издаването, са извършени от студентите.
„Отвъд преградите“ събира разказите на мигранти, живеещи понастоящем в България и на служители на правителствени и неправителствени организиции, които работят за тяхното интегриране в страната ни. Книгата е колективен труд, създаден в учебна среда. Не е предназначена за продажба.
Заповядайте на 03.06, в клуб „Перото“, където всеки гост на премиерата ще получи един екземпляр от нея.

 

Студентски конкурс BAAwards 2019 „Четвъртото измерение“

4dimension

Българската асоциация на рекламодателите (БАР) стартира 6-тото издание на конкурса BAAwards 2019, „Четвъртото измерение“. В четвъртото измерение активно си взаимодействат всички създадени до момента математически, маркетингови, рекламни и корпоративни формули за успех, за да изведат на нов етап професионалното сътрудничество в сектора. Заедно с рекламодателите и комуникационните агенции имате шанс да станете част от най-добрите в маркетинговите комуникации.
Ако Вие сте студентски екип, способен да предложи изключителни маркетингови, рекламни и комуникационни решения за бизнеса,
участвайте в BAAwards-2019 студентски конкурс!
За да се включите в BAAwards 2019, трябва да подготвите и изпратите рекламно-комуникационна кампания на тема „Пускане на пазара на нов брандиран продукт или услуга в съществуваща категория“ в бизнес сектор по Ваш избор.
Проектите ще оценява жури на BAAwards 2019, съставено от водещи български професионалисти в сферата на маркетинга и рекламата, представители на големи рекламодатели-членове на БАР, на комуникационни агенции-членове на БАКА и на агенции за пазарни и потребителски проучвания-членове на БАМОР.
Условия и срокове - на сайта на конкурса

Кариера в медийните изследвания: другата страна на комуникациите

CareerFJMC

Какво точно са медийните изследвания? Как изглежда кариерното развитие в сферата и какво е да погледнеш медиите от страната, която обикновено остава скрита? Ще отговорим на тези и още много въпроси на събитието на 16 май, от 14:00 до 17:00 часа, в зала 61 на ФЖМК, СУ „Св. Климент Охридски“. На събитието "Кариера в медийните изследвания: другата страна на комуникациите" ще разгледаме специфичния характер на комуникационната индустрия и нуждата от нови методи за изследване, анализ и измерване на усилията на комуникационните отдели – методи, които доказват тяхната ефективност. Комуникационните професионалисти често срещат трудности пред измерването, а без него всички комуникационни дейности са недоказуеми и бюджетите за тях - трудни за защитаване. Уменията, нужни за добро измерване и анализ на медийното покритие, са ключови и необходими за всеки практик в медийната среда на XXI век. Именно затова, ние от A Data Pro, Commetric, DeLange Analytics, Perceptica и pressrelations.de подкрепяме най-добрите практики на Международната асоциация за измерване и оценка на комуникацията (AMEC) в опит да променим подхода към измерването. Събитието е насочено към всички студенти, които имат интерес към сферата на комуникациите, връзките с обществеността, медиите, журналистиката и тяхното измерване.

Представяне на сборник "Комуникация, медии, манипулация"

01bond

На 22 май 2019, сряда, в зала 16 на ФЖМК от 17.00 часа в рамките на Майските дни на културата Катедра "Комуникация, връзки с обществеността и реклама" ще представи сборника "Комуникация, медии, манипулация", посветен на учения, преподавателя, изследователя и дългогодишен член на катедрата, проф. д-р Венцеслав Бондиков.

В сборника участват автори, с които проф. Бондиков е споделял и продължава да споделя общи, социално значими научни и творчески цели и постижения.

Ден на докторанта на катедра „История и теория на журналистиката“

den_doct

Докторантският семинар „Ден на докторанта“ на катедра „История и теория на журналистиката“ ще се проведе на 17 май 2019 г. от 10 часа в зала 29. Форумът се организира от 2013 г. два пъти годишно във вече дванайсет издания. Възможността за конферентно участие, сравняване на научното развитие спрямо това на другите докторанти, оценките и препоръките на преподавателите и научните ръководители се оказват положителен стимул за повечето докторанти и спомагат за успешното реализиране на техните докторски дисертации. Отворената, отговорна и благоприятна среда за научен обмен, както и формата на дискусиите позволяват докторантите да съизмерят своето развитие, да получат компетентни съвети от преподавателите в катедрата, да изградят важни умения за участие в научни конференции и да обменят научен и социален опит.

Дискусия „Бъдещето на журналистиката“

discus

Дискусията „Бъдещето на журналистиката“ ще се проведе на 16 май 2019 г. от 14 часа в зала 13. Това е третата дискусия от поредицата срещи на студентите с водещи журналисти, организирана от катедра „История и теория на журналистиката“ на Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийски университет „Св. Кл. Охридски“. В дискусията са поканени да участват онлайн журналистите Жюстин Томс и Горица Белогушева от „Дигиталните оптимисти“, Сибина Григорова от webcafe.bg, Алексей Лазаров от capital.bg и Ивайло Везенков от „Свободна Европа“. Модератор на дискусията ще бъде доц. д-р Мария Попова. Сред обсъжданите теми ще бъдат: особености на онлайн журналистиката; утвърждаване на мултимедийната журналистика; онлайн медиите като бизнес модел; създаване на съдържание за онлайн медии; популяризиране на онлайн медиите и привличането на аудиторията; използване на съдържание през социални мрежи и приложения за мобилни устройства; работа с източници на информация в дигитална среда; фалшиви новини, манипулация и дезинформация онлайн; онлайн медиите като възможност за младите професионалисти; сътрудничество между онлайн медиите и ФЖМК за съвместно практическо обучение. Студентите имат възможност да зададат на гостите всички въпроси, които ги вълнуват.

Премиера на книгата „Финансиране на културните индустрии“ на проф. дсн Петранка Филева

Finansirane_P_FILEVA

Премиерата на книгата „Финансиране на културните индустрии“ на проф. дсн Петранка Филева ще се проведе на 15 май 2019 г. от 16 часа в зала 13. Събитието е организирано от Катедра „История и теория на журналистиката“ на Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийски университет „Св. Кл. Охридски“. Книгата е посветена на финансирането на културните индустрии, като представя спецификите на производство, търсене и предлагане на културните продукти. Анализират се разнообразните инструменти, подходящи за финансиране от публични или частни източници. Коментира се разнообразието от дейности и източници за финансиране в богатия портфейл на това, което представляват подсекторите в културните и творческите индустрии. Основната тема на изследването е, че в условията на глобализация и на бързи технологични промени секторите в културните и творческите индустрии са изправени пред големи възможности, но и пред сериозни предизвикателства. Книгата ще бъде представена от проф. д-р Лилия Райчева и доц. д-р Бисер Златанов.

Осмо PR предизвикателство към студенти

logo_BDVO

Конкурсът дава възможност на студентите от комуникационни специалности да покажат своите възможности в задание по реален проект Стартира осмото издание на предизвикателството на А1 и Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО) – А1 Challenge. За първа година форматът ще се проведе онлайн – на специално създадена Facebook страница, а срокът за кандидатстване е до 10 май 2019 г. Конкурсът е насочен към всички студенти в сферата на комуникациите, рекламата и връзките с обществеността, а темите, с които могат да се включат, са две: „Как да научим баба и дядо да ползват интернет?” и „Интернет: новата детска площадка. Как да я направим полезна и безопасна?”. За да станат част от предизвикателството, студентите трябва да сформират отбори, които включват от 2 до 5 участници и да запишат кратко видео (до 5 минути), в което представят своята идея за комуникационна кампания. Задължителните елементи, които трябва да присъстват в подадените материали, включват: име на отбора и представяне на екипа, избрана тема, направени проучвания, подкрепящи комуникационната стратегия, предложение за тактики, план за действие и начини за измерване на резултатите след края на кампанията. Студентите могат да публикуват своето видео на стената на официалната страница на конкурса A1 Challenge 2019 във Facebook не по-късно от 10 май 2019 г. Всички участници ще имат възможността да покажат своите умения с реален проект пред потенциални работодатели, а отборът, събрал най-много харесвания, печели голямата награда от А1 – смартфон за всеки участник от екипа. Избраният проект ще бъде представен по време на ежегодната церемония PR Приз 2019, организирана от БДВО. Студентите следва да са завършили минимум трети курс от своето обучение по специалност „Връзки с обществеността”, друга комуникационна специалност или да следват магистърска програма.

karier

Кариерен форум 4.0

Заедно сме по-успешни.

КОГА? 24 април 2019 г. (сряда) от 10.30 до 15.30 ч.

КЪДЕ? В сградата на Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“. Очаквай съвсем скоро на сайта на Стопанския факултет допълнителна информация за разположението на щандовете!

КАКВО да очакваш? Над 30 водещи национални и мултинационални компании ще участват в събитието. Запознай се с разнообразието от предлагани възможности и разбери какво те вдъхновява!

ИСКАШ да се подготвиш предварително? Ела на 17 април между 11.30 и 15.00 ч. в беседката на Каргил на петия етаж. Сертифициран кариерен консултант ще ти помогне да подготвиш твоето CV.

ОЧАКВАМЕ ТЕ!

Кандидатствайте за стипендията на БДВО на името на „Проф. Тодор Петев“ за 2019 година

„Ползи и недостатъци на двупосочната комуникация в социалните мрежи“ е темата на есето за студентите, които ще кандидатстват за стипендия на името на проф. Тодор Петев, учредена от БДВО в края на 2016 г. Третото издание на благородната надпревара на името на учредителя и първи председател на първата неправителствена организация в сферата на комуникациите стартира на 8 април. За престижната стипендия ще могат да кандидатстват студенти бакалаври или магистри, изучаващи ПР, комуникации или маркетинг, като те ще разполагат с близо месец, за да подготвят своето есе. Работата им ще бъде оценена от жури в състав: Мила Миленова, член на УС на БДВО, Тодор Тодоров Петев, син на проф. Петев и доц. д-р Александър Христов. Кандидатите трябва да изпратят своите есета на имейла на БДВО – office@bdvo.org, както и попълнена форма за регистрация. Крайният срок за кандидатстване е 10 май, а победителят-стипендиант ще бъде обявен по време на церемонията по награждаване на победителите в конкурса PR Приз 2019 през май. Годишната стипендия на БДВО „Проф. Тодор Петев“ е в размер на 500 лв., а носителят й ще има възможността да участва безплатно на всички платени събития и обучения, организирани от БДВО. Допълнителна възможност, която предоставя оранизацията, е компанията или институцията, в която работи стипендиантът, да кандидатства безплатно в конкурса ПР приз. Студентът-победител в конкурса ще има ангажимент да участва заедно с председателя и/или представители на БДВО в поне три събития или изяви на дружеството, да търси собствени възможности за публичност, в които да популяризира факта, че е стипендиант, както и да съдейства организационно за поне едно от събитията на БДВО през годината. Повече информация за условията и критериите можете да намерите тук.

За иновациите и предизвикателствата в книгоиздаването и книготърговията - среща с издателство Софтпрес

softpres19

Катедра Пресжурналистика и книгоиздаване на ФЖМК и издателство Софтпрес ви канят на разговор с главния редактор на издателството Димитър Риков. На срещата ще разберете как е създадено едно от най-големите издателства в България, как се налага като лидер на пазара за компютърна литература и как преминава от нишово към многопрофилно портфолио.За иновациите и предизвикателствата в книгоиздаването и книготърговията, но и за любовта към книгите и отговорността да си издател. Очакваме ви на 17 април (сряда) от 17:00 в зала 16 на ФЖМК.

Издателство Софтпрес е основано през 1994 година от студенти по информатика във ФМИ на СУ, които съзират необходимостта от качествена и достъпна специализирана литература за компютри, софтуер и програмиране, която помага на няколко поколения да усвоят компютърната грамотност, работата с интернет и специализираните програми. В същото време Софтпрес издава на български език и най-важните професионални заглавия от различни области на IT бранша. Днес Софтпрес е едно от най-големите издателства в България. Богатото портфолио на компанията включва над 1400 заглавия и напълно отговаря на мотото "Книги за цялото семейство".

Лекция на Марек Милер във ФЖМК

MarekMiler

На 10 април от 11 часа в зала 16 на ФЖМК полският журналист, университетски преподавател и ръководител на "Лаборатория за репортажа" във Варшавския университет Марек Милер (р. 1951) ще изнесе лекция за развитието на литературния репортаж - характерен жанр в полската журналистика, за чийто основоположник се счита репортерът на века Ришард Капушчински.

През 2018 г. у нас е публикувано неговото интервю-река с Капушчински: "Писането, С Ришард Капушчински разговаря Марек Милер" в превод на Благовеста Лингорска. Лекцията е организирана от Полския институт със съдействието на ФЖМК.

Фондация „Радостина Константинова“ обявява конкурс за стипендия за студентски постижения в журналистиката за 2019 г.

Стипендията в размер на 1 000 лева се присъжда ежегодно за постижения в областта на журналистиката на студент от профилите „Печат“, „Радио“ и „Телевизия“ във ФЖМК. Носителят на стипендията се определя от комисия в състав от трима души – един представител на Фондация „Радостина Константинова“, преподавател от Факултета по журналистика и масови комуникации и бивш стипендиант на Фондацията. Критериите за оценяване са творчески постижения в журналистика (сътрудничество в медии, летни стажове и практически занятия във Факултета по журналистика и масови комуникации), изготвени курсови проекти или реферати на обществено значима тема и/или публикации в медиите, както и годишен успех от следването над 4.50. Документи за кандидатстване: 1.Уверение за успех; 2.Кратка автобиография и мотивационно писмо; 3.Изготвени курсови проекти или реферати на обществено значима тема през предходната година; публикации в медиите ще се считат за предимство. Кандидатите ще бъдат оценени по документи. Документите се подават на адреса на Фондация „Радостина Константинова“: София, район „Триадица“, ул. „Христо Белчев“ № 1 или на и-мейл адрес: zina.sokolova@gmail.com Срокът за подаване на документите е 30 април 2019 г.

„Разместване на силите: защо медийната и информационна грамотност е жизнено важна в съвременната глобална култура“

Лекция на г-жа Теса Джолс, президент на „Център за медийна грамотност“, САЩ

Факултетът по журналистика и масова комуникация на СУ „Св. Климент Охридски“ Ви кани на лекция на г-жа Теса Джолс, президент и изпълнителен директор на „Център за медийна грамотност“, САЩ, на 26 март 2019 г. от 10 часа в зала 13 във ФЖМК. Темата на лекцията е: „Разместване на силите: защо медийната и информационна грамотност е жизнено важна в съвременната глобална култура“. „Център за медийна грамотност“ е американска образователна неправителствена организация. Г-жа Джолс е начело на организацията вече 20 години. Основна цел в нейната работа е да демонстрира как работи медийната грамотност чрез училищното образование и неформални общности. Г-жа Джолс е автор на собствена концепция, учебни помагала и програми за обучение в областта на медийната грамотност. След лекцията студентите и гостите ще могат да зададат своите въпроси към г-жа Джолс. Лекцията и дискусията ще бъдат на английски език. Лекцията се осъществява по инициатива на катедра „История и теория на журналистиката“ във ФЖМК. Г-жа Джолс идва в България по покана на "Асоциация за кариерно развитие и обучение" в Пловдив и със съдействието на Комисия „Фулбрайт“.

Конкурс за студенти на Фондация "Димитър Цонев"

В конкурса могат да участват всички студенти по журналистика, бакалавърска степен, които са на максимум 24 години. Позволено е участниците да се явяват под формата на отбор. Изгответе едноминутно видео на тема “Покажи българската мечта”. Срок за изпращане на видеото: до 30.04.2019 г. Обявяването на победителя и връчването на наградата ще се извърши на 15 Май 2019 г. Заявете участие в конкурса чрез изпращане на имейл на konkurs@dimitartsonev.com. В имейла включете три имена на кандидата (или кандидатите, ако сте отбор); в кой университет учите журналистика; кой курс сте; телефон и имейл за връзка. Когато видеото е готово: качете го в сайт за видео споделяне, като YouTube или Vbox7, и изпратете линка на имейл: konkurs@dimitartsonev.com В началото на месец май 2019 управителният съвет на фондацията ще прегледа всички кандидатури и ще избере победител. Победителят ще бъде обявен на специално събитие на 15 май 2019. Тогава ще бъде връчена и наградата. 1500 лв, едногодишна стипендия в размер на 100 лева на месец и грамота-признание от фондацията. Както и възможността видеото ви да бъде показано пред представители на някои от най-големите медии в страната. Важно – от фондацията решихме да прибавим към наградата и стаж в медия по избор. 1500 лв + официална грамота-признание от фондацията + едногодишна стипендия + стаж в медия по избор.

Конкурс за студентски видеоклип на тема „Европа - това съм аз“

Катедра „История и теория на журналистиката“ във ФЖМК на СУ „Св. Климент Охридски“ и Бюрото на Европейския парламент в България обявяват конкурс за студентски видеоклип на тема „Европа - това съм аз“. В конкурса могат да участват студентите от всички курсове и специалности на ФЖМК, ОКС „Бакалавър“ и "Магистър". Идеята на конкурса е студентите да покажат чрез видеоклип своята визия за настоящето и бъдещето на Европа, в контекста на предстоящите европейски избори и на дебатите за посоката на развитие на Европейския съюз. От участниците очакваме да проявят въображение и оригиналност в идеите, подхода и заснемането на видеоклиповете. Видеоклиповете трябва да имат ясни послания и да покажат съдържателна дълбочина, без да са съпроводени с придружаващ текст. Няма ограничение за вида на използваната техника, жанровете и изразните средства. Видеоклиповете трябва да са с продължителност до 1 минута, във формат AVI, MP4 или MOV. Поради големия размер на файловете не ги прикачвайте директно към писмото, а използвайте облачна услуга по избор (Google Drive, Dox.bg, WeTransfer и пр.) и изпратете линк за сваляне на файла! Видеоклиповете трябва да бъдат изпратени на имейл rckovachev@uni-sofia.bg до 28 февруари 2019 г. С изпращането на видео всеки участник се съгласява с настоящите правила и предоставя на организаторите на конкурса правата за ползване на видеото с разрешение да го съкращава, да добавя надписи, да го публикува на интернет страницата си и в профилите си във Фейсбук, Туитър и Инстаграм. Победителите в конкурса ще бъдат обявени на 11 март 2019 г. от 10 ч. в зала 29 във ФЖМК. Наградата за тримата най-добре представили се студенти е посещение на Европейския парламент в Брюксел през месец април 2019 г. По време на посещението си студентите ще имат възможност да видят отблизо заснемането на предаванията на БНТ „Референдум“ и „#Eвропа“, както и да участват в журналистически семинар.

Среща с разследващи журналисти на bTV във ФЖМК

btv19

Разследващите журналисти Росен Цветков и Стоян Георгиев, възпитаниици на ФЖМК, представиха пред студенти от курса по “ТВ Новинарство” материали от най-новата онлайн рубрика на bTV - “Новините отвътре- как се стига до истината”. Двамата практици разказаха кои са най-сложните теми, върху които са работили, технологията на осъществяване на телевизионното журналистическо разследване и рисковете, пред които се изправят всеки ден. Дискусията обхвана въпроси относно материята на криминалната журналистика, съществува ли автоцензура в гилдията да се разследват политици, в какво се изразява журналистическият морал днес и какви качества трябва да притежава разследващият журналист. Инициативата е пряк контакт с работодателска организация и във връзка с бъдещата професионална реализация на възпитаниците на ФЖМК.