16 часа / 1 кредит
Албена Симова,
- За злато, вяра и слава – възходът на колониалните империи в Ранното ново време;
- Американската революция – нов поглед към създаването на САЩ.
Александър Николов, Миграции и гранични общества в средновековна Европа
Борис Стоянов,
- Европейският съюз в обучението по „История и цивилизации” – проблеми и перспективи;
- Новата история на Студената война в обучението по "История и цивилизации";
- Комунистическата система в криза. Причини и проявления на краха на съветския модел от 70-те и 80-те години на ХХ в.;
- Атлантическият свят на границата на хилядолетията – предизвикателства и отговори в Европа и САЩ.
Валери Колев, Дискусионни теми и проблеми в обучението по История на България в модерната епоха (1878 – 1944).
Ваня Рачева, Руско-български отношения през Възраждането.
Виолета Коцева, Култура и личност. Педагогически модел за работа в интеркултурна среда в системата на училищното образование.
Владимир Станев,
- Политическото насилие в историята на Третата българска държава (1878 – 1944);
- Македония в борбите и въжделенията на българите (1878 – 1944).
Георги Николов,
- История на Самуилова България;
- Домашни извори за българската средновековна история;
- Смъртта на българските средновековни владетели (VІІ – ХІV в.);
- Българската църква - учредяване, история и организация (ІХ – средата на ХV в.);
- Четиринадесетият век в историята на средновековна България.
Георги Якимов, Гражданското образование в България (ХІХ – ХХІ в.). Традиции и промени.
Гергана Алексиева, Боряна Митрева, Аржентина и Япония през ХХ в. – два особени случая на демокрация.
Ирина Колева,
- Интеркултурното образование в системата на педагогическо взаимодействие : „учител – ученик – родител“ - професионално - педагогически тренинг;
- Етнопедагогически модели за взаимодействие с родителите - работна група;
- Иновативни педагогически технологии в условията на училищното образование/ рефлексивен подход/ - майсторски клас;
- Модели на училищна политика – взаимодействие с родителите за намаляване дела на отпадналите от училище и преждевременно напуснали образователната система ученици – Професионално - педагогически тренинг.
Йоанна Бенчева, Хранене и диететика във византийско-балканския свят.
Красимир Кръстев, Активни и интерактивни методи и прийоми в обучението по история.
Красимир Лещаков, Праистория и цивилизация – семинар.
Красимира Табакова,
- Постигане на очакваните резултати (заложени в ДОС и УП) през учебниците по история и цивилизации;
- Активни и интерактивни методи в обучението по „История и цивилизации” и „Гражданско образование”.
Любомир Кръстев,
- Робството и търговията с роби в модерната епоха;
- Близкоизточният конфликт – нови измерения на стари проблеми.
Мария Баръмова,
- Да се изгубиш и откриеш в миналото. Историческата карта - дигитална информация и представяне;
- В сянката на полумесеца – европейско – османските отношения в Ранното ново време.
Милена Петкова-Енчева, Икономически потенциал на българите под османска власт.
Мира Маркова, Изграждането на София като столица в периода до 1944 г.
Михаил Груев,
- Малцинствената политика на БКП в светлината на нови източници;
- Аграраният въпрос в България през ХХ в.
Надя Манолова-Николова, Съвременни тенденции в изследванията и преподаването по История на Българското възраждане.
Наум Кайчев, Македония и Балканите през ХIX – XX в.
Никола Дюлгеров,
- Средновековна Европа: политика, общество и Църква;
- Латинските държави и владения на Балканите XIII – XV в.
Пламен Митев, Стари и нови митове за Българското възраждане
Радослав Спасов,
- Визуални методи в процеса на обучение по история - майсторски клас;
- Медийни похвати в обучението по история в средното образование - майсторски клас.
Румяна Христиди, Основни проблеми на съвременната българска история - историографски, терминологични и тематични аспекти на преподаването на периода на социализма.
Светлана Иванова, Стари спорове и нови отговори за историята на българите под османска власт.
Светослав Живков, Българските партии (1879-1947): организация, платформи, политики.
Христо Беров,