Начало / Университетът / Факултети / Факултет по класически и нови филологии / Новини / Периодични обяви на ФКНФ / Магистърски програми - подробно / Магистърска програма: Семиотика, език и реклама (на английски език)

   

СПЕЦИАЛНОСТ ИСПАНСКА ФИЛОЛОГИЯ

 

  • Семиотика, език и реклама (на английски език)- специалисти (съвместно с ФЖМК на СУ)
  • Семиотика, език и реклама (на английски език)- неспециалисти (съвместно с ФЖМК на СУ)

 

Магистърска програма: Семиотика, език и реклама (на английски език), съвместно с ФЖМК на СУ.

 

  • Срок на обучение: 2 семестъра (за специалисти);

3 семестъра (за неспециалисти)

  • Форма на обучение: редовна

 

Ръководители: проф. д-р Милена Попова (ФКНФ)

проф. дфн Христо Кафтанджиев (ФЖМК)

тел.: 02/9308 334, блог на МП: https://www.semiospheres.net ,

e-mail: m.popova@uni-sofia.bg

 

 

Магистърската програма „Семиотика, език и реклама (на английски език)“ е интердисциплинарна програма, която обединява преподавателския потенциал на Факултета по класически и нови филологии и Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. В нея участват водещи учени в областта на семиотиката, лингвистичната теория и прагматиката, утвърдени експерти в сферата на медиите и рекламата, журналисти с богат професионален опит. Учебният план отразява динамичното развитие на новите медии и последните тенденции във висшето образование, ориентирани към интердисциплинарност, интерактивност и скъсяване на дистанцията между теория и практика. Програмата дава на студентите теоретична дълбочина, когнитивна гъвкавост и креативност, които са ключови предимства за професионалната им реализация. Изследва се ролята на визуалната комуникация и взаимодействието между вербалните и невербалните кодове в процеса на общуване. Преподаването се осъществява на английски език в съответствие с европейската визия за многоезичие и насърчаване на преподавателската и студентската мобилност. Предвиден е и избираем модул на испански език.

Кандидатите за магистърската програма „Семиотика, език и реклама (на английски език)“ трябва да са завършили образователно-квалификационната степен „бакалавър“ или „магистър“ с минимален успех добър 4,00. Магистърската програма приема специалисти (2 семестъра) – студенти с диплома от следните социални и хуманитарни науки: филология, философия, социология, психология и журналистика, а също така неспециалисти (3 семестъра) – студенти от всички останали специалности. Двусеместриалната магистърска програма стартира в зимен семестър, а трисеместриалната – в летен/зимен семестър на учебната година в зависимост от броя на кандидатите.

Всички кандидати трябва да имат ниво на владеене на английски език минимум В1, потвърдено с официален документ – диплома или сертификат. Кандидатстващите, които нямат необходимия документ, се явяват на тест за определяне на равнището на владеене на езика. Студентите, отговарящи на условията за прием, се явяват на устно събеседване. В него се проверяват езиковите умения и комуникативните навици на кандидатите, общата им култура и професионалната им обвързаност с магистърската програма „Семиотика, език и реклама“.

Тъй като обучението в програма се води на английски език, в общия модул е предвиден интензивен курс по английски. Ако кандидатите вече владеят английски език на ниво В2, те могат да изберат вместо него интензивен курс с испански език. Учебната програма предоставя възможност и за допълнително профилиране чрез набор от останалите избираеми курсове.

Магистърската програма подготвя висококвалифицирани и широкопрофилни специалисти, тъй като, от една страна, представя най-интересните постижения в областта на лингвистичната прагматика, теорията на метафората, психолингвистиката и семиотиката, а, от друга, разширява познанията на филолозите в областта на рекламата, новите медии и маркетинговите комуникации. Открояването на сходствата и различията между различните семиотични кодове и чужди езици позволява на магистрантите да осмислят по-дълбоко функционирането на езиковите универсалии и прагматичните принципи в процеса на комуникацията, а също така да усъвършенстват нивото на владеене на двата езика и да се адаптират успешно към новите европейски реалности и предизвикателства. Магистърската програма завършва със защита на магистърска теза, която носи 15 кредита.

Завършилите програмата могат да намерят професионална реализация като езикови и рекламни експерти, сътрудници в средствата за масова информация и културните институции, копирайтъри в рекламни агенции, изследователи в научни институти, служители в държавната администрация, дипломатическите представителства и др. Те ще имат необходимата подготовка да работят като преподаватели във висшите училища, а също така да продължат образованието си с докторантура в сферата на приложната или теоретичната лингвистика.