Начало / Университетът / Управление на качеството / Често задавани въпроси (FAQ) / Общи въпроси за управление на качеството в СУ

   
  • От къде мога да се информирам за дейностите и процедурите по управление на качеството?

Моля, разгледайте подробно сайта на СУ тук в частта „Управление на качеството“. В него ще намерите информация за атестиране на преподаватели и служители, вътрешни одити, акредитрация на професионални направления, календар на дейностите по качеството, комисии по качеството и др.

  • Каква е ролята на комисиите по качество във факултетите и департаментите?

Във всеки факултет и департамент на Софийския университет има действаща комисия по качеството, която се оглавява от заместник-декан, а в състава й се включват представители на катедрите, на студентите, докторантите и потребителите на кадри. Комисиите по качество имат за задача да подпомагат декана, Факултетния съвет, катедрите, департаментите и администрацията за въвеждане на факултетно равнище на утвърдените от ректора и Академичния съвет стандарти, методологии, методики и информационни системи за оценяване и контрол на качеството. Те участват и в процесите на анализ на функционирането на СУК и правят предложения за нейното подобряване пред компетентните органи в Университета. Комисиите по качеството наблюдават и извършват цялостната дейност във факултета и департамента по осигуряване на качеството. Към комисиите могат да се отправят предложения, въпроси за организацията и протичането на дейности по качеството на факултетно ниво.

  • Каква е ролята на комисиите по атестиране във факултетите и департаментите?

Комисиите по атестиране във факултетите и департаментите се избират от Общото събрание на факултетите (чл. 45, ал. 2, т. 4 от ПУДСУ) и са със статут на помощен орган на факултетните съвети. Състоят се от 5-7 члена и са с мандат, съответстващ на мандата на ФС (чл. 122, ал. 1-2 на ПУДСУ). Тяхна задача е да провеждат атестирането във факултетите във всички негови етапи – уведомяване на лицата, подлежащи на атестиране, разглеждане на индивидуални отчети, оценки от ръководители на катедри и протоколи от заседания на катедрени съвети, както и други обстоятелства от значение за атестирането. Комисиите по атестиране организират събиране на информация за студентската оценка на научно-преподавателските кадри чрез стандартизираната анкетна карта, която е утвърдена от Академическия съвет и е неразделна част от документите по качеството. Когато допитването е било по електронен път, имат задължение да изчисляват резултатите на основа на подадени от УЦИКТ данни и с помощта на тяхна инструкция. На базата на събраните документи, поставят съответната атестационна оценка.

Комисиите по атестиране, съвместно с деканските ръководства и ръководствата на департаментите имат право да преразглеждат и при необходимост да допълват и прецизират критериите от Приложение 4.1 – Личен отчет на преподавателя.

  • Към кого да се обърна, ако имам нужда от помощ при планирането и извършването на дейностите по качеството?

При нужда от помощ можете да се обръщате на имейла на Центъра по качество:

qa-center@uni-sofia.bg

  • Към кого да се обърна, ако имам нужда от връзка с комисиите по качеството и комисиите по атестирането?

При нужда от помощ можете да се обръщате на имейла на Центъра по качество:

qa-center@uni-sofia.bg

  • Как мога да получа отговор на въпросите, които имам по спазване на процедурата за атестиране?

Моля, разгледайте нашата отделна секция за въпроси и отговори, свързани с атестирането. Ако не откриете отговор на Вашия въпрос, пишете ни на qa-center@uni-sofia.bg

  • Как мога да подам сигнал за нередност, препоръки, предложение за подобрения?

Винаги можете да пишете на имейла на Центъра по качество, но ако въпросите Ви не са от нашата компетентност, ние запознаваме ръководството с проблема и очакваме от тях решение или отговор. Можете да оставяте Вашите коментари и в специалните кутии за мнения с обозначителен надпис, разположени в Ректората и в сградите на факултетите.

  • Кой обработва мненията и предложенията, оставени в кутиите, разположени в Ректората и сградите на факултетите?

Кутиите в Ректората се преглеждат на всеки два месеца от служител на Центъра по качество, мненията в тях се преглеждат и се взема решение към кого да бъдат препратени. Кутиите в сградите на факултетите се преглеждат от Комисиите по качество и те подават сигнал към Центъра по качество за предложенията и забележките, които са оставени там.