Начало / Университетът / Управление на качеството / Често задавани въпроси (FAQ) / Критерии и показатели за атестиране

   

 

  • Освен добавянето на критерии, отразяващи специфични дейности на факултета, което право той има съгласно чл. 123 (1) от Наръчника по качество на СУ, допустимо ли е да се правят промени в броя на така заложените точки, присъждани за отделните дейности в типовата бланка?

 

Принципно е възможно да се променят заложените точки, но това ще изисква да се преизчислят скалите за трите типа оценки – положителна, задоволителна и незадоволителна. Това невинаги е лесно за атестационните комисии, затова е препоръчително да не се променят точките, а да се запази общата рамка, като се конкретизират или променят само параметрите по преценка на факултетската общност.

 

  • Как се доказва научноизследователската дейност?

Научноизследователската дейност се доказва само чрез данните от информационната система „Авторите” и чрез системата за научноизследователска информация (СНИИ). Публикации и проекти, които не са регистрирани в посочените информационни системи, не се включват и отчитат при атестирането. Това условие е указано в бележка под линия в Приложение 4.1. – Личен отчет на преподавателя.

 

  • Трябва ли да се разпечатват списъците със статии и цитирания от системата „Авторите“?

 

Няма специално изискване да се отпечатва. Ако атестационната комисия на факултета или на департамента реши, може да поиска с отчета да има файл (или разпечатка), в който да са приложени публикациите и активностите на атестирания.

 

  • Как се атестират преподавателите, назначените на непълен щат по трудови правоотношения?

 

Решението трябва да се вземе от факултетите. Възможен вариант е заложените пределни стойности (прагове) на показателите, свързани с учебната натовареност, да се редуцират пропорционално според щата.

 

  • Колко точки се присъждат за критериите, при които точките са в някакъв диапазон (напр. научен секретар на катедра - от 1 до 3 т.)?

 

Това се решава от факултета. Факултетният съвет може да вземе решение колко точки в посочения диапазон да използва за конкретен критерий или да въведе принцип - напр. според големината на катедрата или пък по друг принцип.

 

  • Точките, които се дават за рецензиране как се пресмятат – за всяка една публикация, статия, рецензия и т.н. или общо за този вид дейност?

 

Точките се определят поотделно за всяка една рецензия, статия, публикация и т.н. Напр. в раздел II „Научноизследователска дейност“, т.2 има определен диапазон 3-7 т. Точките се дават за всяка една рецензия, а как да се определи точният брой точки между 3 и 7, които ще се начисляват, е решение на факултета.