Срок на обучение: 3 семестъра
Форма на обучение: задочна (платено обучение)
Ръководител: гл. ас. д-р Илияна Симеонова
e-mail: i.simeonova@fppse.uni-sofia.bg
Програмата има за цел подготовка на висококвалифицирани педа- гогически кадри за реализиране на учебно-възпитателния процес по чужд език в начален етап на основната образователна степен. Учебните дисциплини, включени в програмата, са насочени към овладяване на базисни теоретикопедагогически подходи и лингводидактически знания, умения и компетенции, необходими за осъществяване и управление на ранното чуждоезиково обучение в началните класове.
Специално внимание се отделя на чуждоезиковата подготовка на кандидатите. Освен педагогическите и методически учебни дисциплини, програмата включва необходимата аудиторна и извънаудиторна заетост по практически чужд език, осигуряваща формиране на комуникативна компетентност и достигане до самостоятелно ниво на владеене на езика. Завършилите магистърската програма придобиват професионална квалификация: педагог, учител по чужд език в начален етап (I – IV клас).
Условия за кандидатстване: В магистърската програма могат да кандидатстват всички, които удовлетворяват следните две условия:
имат завършена образователно-квалификационна степен „бакалавър“ или „магистър“;
притежават професионална квалификация „учител“.
За 2023/2024 учебна година се приемат само кандидати с изучаване на английски език като чужд.
Предвижда се обучението да е само в платена форма. Кандидатите не полагат конкурсен изпит, а класирането става по успех от дипло- мата за висше образование. До участие в класиране се допускат само кандидати, завършили висшето си образование с успех не по-нисък от добър.
При подготовката на студентите в магистърската програма се прилага смесен вариант на обучение, чрез който се съчетават присъствени и вир- туални занимания. По този начин се осигурява независимост от време и място с използване на електронна платформа. Така се постига индивиду- ализация и диференциация на учебния процес, с възможност за прилагане на различни стилове на преподаване и учене, организация на съвместни синхронни и асинхронни учебни дейности в процеса на обучение.