Начало / Новини / Календар / Кръгла маса: „Дигиталните технологии в графичното изкуство - граници и възможности, теория и практика“,

Конферентна зала, Ректорат

Кръглата маса на тема „Дигиталните технологии в графичното изкуство - граници и възможности, теория и практика“ цели да проблематизира границите на дигиталната графика и да се опита да даде отговор на въпроса кое се приема за оригинален графичен отпечатък и кое не.

Всеки от участниците ще сподели личния си опит в областта и ще представи снимков материал, като ще бъде оставена възможност за дискусия с публиката.

Модератор: Цвета Петрова

Участници: проф. Буян Филчев, проф. Петер Цанев, проф. Светозар Бенчев, Албена Спасова, Галина Павлова

Събитието се организира във връзка с изложбата "Дигитален свят", която може да бъде разгледана в Галерия "Алма Матер" до 3 юли 2015 г.

Изложбата „Дигитален свят“ ще представи многообразието на дигиталната графика – от художествените фотографии, обработени с помощта на софтуерен продукт, през колажираните и обработени стари графики, до изображенията, създадени изцяло в компютъра; от малкоформатните графични форми до големите принтове.

В хода на своето развитие графиката се адаптира към технологичния напредък, а художниците-графици винаги се възползват от предоставените им нови технологични възможности. Тяхната работа е не само търсене на художествено въздействие, но и до голяма степен овладяване на даден материал. Последният етап от историята на графиката разглежда дигиталната епоха и дигиталната графика (CGD – Компютърно-генериран дизайн). Изключително разнообразна като пластичен език, интересна за публиката и за специалистите, дигиталната графика бързо набира скорост и става все по-разпространена сред художниците. В сравнение с класическите графични техники, тя е по-достъпна и разпространена и сред творящите в сферата на живописта, скулптурата, декоративните изкуства и др.

В настоящата изложба участват преподаватели и студенти от специалност „Изобразително изкуство“ към ФНПП, СУ „Св. Климент Охридски“. Всеки от тях представя своето собствено виждане към дигиталната графика, а общото е принципът на творческа работа – с помощта на компютъра.

plakat