Начало / Новини / Архив / Архив на Горещи новини / Обучение през целия живот

   
Обучение през целия живот

Започна международната научна конференция „Електронно, дистанционно... или обучението на 21-ви век”.

Обучението на 21 век е обучение през целия живот, което предполага развиване на уменията за използване на електронно и дистанционно обучение – около тази теза се обединиха педагози, математици, държавни институции и представители на бизнеса, и поставиха началото на една от най-мащабните конференции за тази година.

Конференцията откри доц. д-р Недялка Видева – заместник-ректор по учебната дейност за образователно квалификационна степен "магистър" и докторска степен, която определи електронното обучение като един от основните приоритети на ректорското ръководство. Орлин Кузов - директор на дирекция „ИКТ в образованието”, МОМН, напомни, че не по-малко важни от пътната инфраструктура са и магистралите на знанието. В официалната част участие взеха представителят на Hitachi за Югоизточна Европа – г-н А. Кайзер, деканът на Факултета по педагогика - доц. д-р Ивайло Тепавичаров, както и заместник-деканът на Факултета по математика и информатика – доц. д-р Димитър Биров.

Гост-лектор на конференцията е Ричард Нос - професор по математика в Института по образование към Лондонския Университет и съпредседател на London Knowledge Lab, неговият доклад, с който започна същинската част на конференцията е на тема: Да научиш ненаучаемото - да преподаваш неподлежащото на преподаване (Learning the unlearnable, teaching the unteachable).

Актуални ли са научните изследвания в съвременното електронно обучение?

„Практиката на използване на информационните и комуникационните технологии в образователен контекст в България сериозно изпреварва научното й отразяване посредством задълбочени изследвания. … Състоянието на изследователската дейност по отношение на влиянието на технологиите върху ефективността на ученето в контекста на средното образование е още по-критична.”

Резултатите от проведените изследвания рязко контрастират с финансирането от страна на държавата. С тези и други аргументи, сред които световните търсения в областта и различните компоненти, които предизвикват изследователски интерес, доц. д-р Румяна Пейчева – Форсайт – заместник декан на Факултета по педагогика, обосновава актуалната необходимост от създаване на консенсусна рамка за това какво наричаме „качество” на електронно базираните образователни дейности, как да го идентифицираме чрез изследователска дейност и с това поставя своеобразното смислово начало на международната научна конференция „Електронно, дистанционно... или обучението на 21-ви век” .

Повече снимки от конференцията в рубриката "Събития през обектива".

Коментари

Влез, за да коментираш.