Начало / Университетът / Факултети / Факултет по науки за образованието и изкуствата / Специалности / Магистърски програми / Факултет по науки за образованието и изкуствата / Графичен дизайн / Корпоративен дизайн

   

Срок на обучение: 2 семестъра

 

Форма на обучение: редовна (платено обучение)

 

Начало – от зимен семестър

 

Ръководител: гл. ас. д-р Явор Грънчаров

 

e-mail: jsgrunchar@uni-sofia.bg

 

тел.: +359899 99 4496

 

 

 

Магистърската програма задълбочава, надгражда и профилира уменията за изучаване и практическо прилагане на принципите и спецификата на графичната визуална комуникация. Програмата е ориентирана към бакалаври и магистри, които в хода на обучението в бакалавърски специалности или в специалности от регулираните професии са изучавали дисциплини от спектъра на визуалните изкуства. Тук влизат широк спектър специалности от различни професионални направления: всички специалности от професионално направление 8.2 Изобразително изкуство; специалностите от направление 1.3 Педагогика на изобразителното изкуство; анимация; архитектура; ландшафтна архитектура; инженерен дизайн и т.н.

 

Образователните цели, заложени в програмата са свързани с изграждането на специфични компетенции, необходими за работа в сферата на корпоративния дизайн.

 

 

 

Магистърската програма „Корпоративен дизайн“ предлага подготовка на професионалисти с широк профил в работата с визия и възможност за по-тясна специализация в различни практически области на дизайна на корпоративна идентичност и на бранд дизайна; предоставя поле за експериментиране с професионални дигитални приложения и техники. Акцентира се върху формирането и отстояването на високи естетически критерии в сферата на графичния дизайн и типографията.

 

Целите, поставени в програмата са осъществявани на базата на баланс на теоретичните и практическите дисциплини.

 

 

 

Съдържанието на програмата се характеризира с голямо разнообразие и покрива широк диапазон от професионални компетенции и умения за формиране на висококвалифицирани кадри, способни да работят самостоятелно и в екип. То включва проектиране и реализация на оригинални, функционални, художествено и естетически разпознаваеми печатни и дигиткални продукти с широк диапазон на приложение.

 

Реализация:

 

Дипломираните магистри придобиват следните професионални квалификации:

 

  • графичен дизайнер (код по НКДП 2166 3008);
  • художник, постер (код по НКДП 2651 8017);
  • художник, търговска реклама (код по НКДП 2651 8018)

 

Дипломираните магистри в магистърска програма „Корпоративен дизайн“ включва богат спектър от творчески и експертни дейности, свързани с изграждането на цялостни фирмени визуални решения, на фирмен стил, на редизайн и брандинг. Те могат да работят в различни области на съвременния бизнес: в рекламни агенции; в други частни, публични или държавни компании, в които има отдели, ангажирани с изграждането на корпоративна идентичност; в държавни,общински и неправителствени организации и т.н., където мога да заемат позиции като експерти, ръководители и пр.

 

Прием: Кандидатите трябва да имат придобита бакалавърска степен с общ успех от дипломата не по-нисък от добър. Приемът на кандидатите е на базата на конкурсен изпит-събеседване и портфолио.

 

При подготовката на студентите в магистърската програма се прилага смесен вариант на обучение, чрез който се съчетават присъствени и дистанционни занимания. По този начин се осигурява независимост от време и място с използване на електронна платформа. Така се постига индивидуализация и диференциация на учебния процес, с възможност за прилагане на различни стилове на преподаване и учене, организация на съвместни синхронни и асинхронни учебни дейности в процеса на обучение.

 

 

 

ПРОГРАМА НА ИЗПИТ – СЪБЕСЕДВАНЕ

 

/отнася се за двете магистърски програми: Дизайн на книгата и Корпоративен дизайн/

 

В хода на събеседването кандидатът трябва:

 

  1. да демонстрира познания в сферата на съвременната визуална култура – специфики на съвременния визуален език и на дизайна;
  2. да представи портфолио, което включва художествени проекти и произведения на кандидата;
  3. аргументирано да представи мотивацията си;
  4. да демонстрира комуникативни умения.

 

 

 

 

Компоненти на оценката

 

 

Брой точки по съответния компонент

 

 

Познания в сферата на съвременната визуална култура

 

 

до 4 точки

 

 

Портфолио

 

 

до 6 точки

 

 

Мотивация

 

 

до 4 точки

 

 

Комуникативни умения

 

 

до 2 точки

 

 

Общо точки (0 -16)

 

 

 

 

 

 

 

Формиране на оценка

 

 

Общо точки

 

 

Оценка

 

 

16 точки

 

 

Отличен 6.00

 

 

15 точки

 

 

Отличен 5.75

 

 

14 точки

 

 

Отличен 5.50

 

 

13 точки

 

 

Мн. добър 5.25

 

 

12 точки

 

 

Мн. добър 5.00

 

 

11 точки

 

 

Мн. добър 4.75

 

 

10 точки

 

 

Мн. добър 4.50

 

 

9 точки

 

 

Добър 4.25

 

 

8 точки

 

 

Добър 4.00

 

 

7 точки

 

 

Добър 3.75

 

 

6 точки

 

 

Добър 3.50

 

 

5 точки

 

 

Среден 3.25

 

 

4 точки

 

 

Среден 3.00

 

 

0 – 3 точки

 

 

Слаб 2