Изучаването на различни езици е възможност за общуване с хора от различни култури и осигурява алтернатива за опознаване на различни общества. Пример за това е жестовия език – осигурява възможност за общуване с хора с нарушен слух, опознаване на нуждите им. Владеенето на жестов език в 21 век, особено в контекста на приобщаващото образование, чрез което деца с различни нарушения получават достъп до общообразователната среда, намалява стреса и напрежението на детето с нарушен слух сред чуващите, увеличава компетентността на всички деца в класа. Целта е децата и учениците да разширят своите умения и да добавят употребата на още един език в ежедневието си.
Курсът по жестов език е предназначен за деца, ученици и младежи и включва следните теми:
- Едноръчен дактил – Жестовата азбука;
- Диалог при запознанство;
- Моят дом – описание на жилище;
- Цветове, числа, броене;
- Време. Дните на седмицата. Годишни сезони;
- Чувства. Емоции;
- Храни;
- Професии;
- Пътуване;
- Култура;
- Спорт.
Темите са подбрани така, че да бъдат подходяща основа за комуникация с човек с нарушен слух.
Организация на заниманията:
- събота или неделя;
- събота и неделя.
Времетраене: 30 часа
Водещ: д-р Мария Валявичарска