27.01.2022
Обща характеристика на длъжността:
Подготовка и осъществяване на симулации, насочени към оценката на чувствителността на банковата система и кредитните институции по направленията на системния риск. Основен акцент в работата е изготвянето на стрес тестове за оценка степента на уязвимост на отделните кредитни институции, групи кредитни институции и банковата система към различни видове риск. Вземане на участие в работата на партньорски надзорни институции и други международни организации, отнасящи се до въпросите на стрес-тест симулациите, както и в подготовката на тематични количествени анализи на рисковете пред банковата система на страната и в процеса по калибрация на макропруденциални инструменти.
Минимални изисквания:
- Висше икономическо образование – образователна степен „магистър“;
- Предпочитани специалности: финанси, макроикономика, статистика, иконометрия или друга специалност, свързана с финансово моделиране;
- Професионален опит – минимум 5 години;
- Много добро ниво на владеене на английски език – писмено и говоримо (ниво В2 според европейската езикова рамка);
- Отлични познания за работа с MS Office и иконометрични приложни програми.
За предимство се считат:
- Предишен опит на ръководна позиция;
- Опит в банковата и финансовата сфера, свързан с количествена оценка на риска;
- Умения за работа със специализиран софтуер за статистически анализ и база данни;
- Умения за вземане на решения в проблемни ситуации и способност за работа под напрежение;· Независимост, системност и отговорност при изпълнение на работните задължения;
- Умение за планиране и организиране на работния процес и контрол на качественото изпълнение на поставените задачи;
- Участие или завършване на програмите Chartered Financial Analyst, Financial Risk Manager или други програми, кореспондиращи с профила на дейността на управление „Банков надзор“.
Подборът на кандидатите ще се извърши по документи и събеседване.
Необходими документи: мотивационно писмо, актуална автобиография, съгласие за обработване на лични данни, диплома за завършено образование, сертификат/диплома за владеене на английски език, други удостоверителни документи по преценка на кандидата.
За участие в подбора, кандидатът следва да представи съгласие за обработване на лични данни, след като се запознае с информацията по чл. 13 от Регламент (ЕС) 2016/679 за защита на личните данни. Подробна информация е поместена в интернет страницата на банката (www.bnb.bg), рубрика Кариери. Без приложено съгласие от кандидата, документите няма да бъдат разгледани.
Документи се подават в срок до 28.02.2022 г. по един от следните начини:
1. На e-mail: HR@bnbank.org, като изискващите се документи следва да бъдат изпратени като прикачени файлове;
2. По пощата – на адрес: гр. София, пл. „Княз Александър І” № 1, дирекция „Управление на човешките ресурси”;
3. Лично в сградата на Българската народна банка.
Във връзка с усложнената епидемична обстановка в страната по повод разпространението на коронавирус COVID-19 за предпочитане е документите да се подават по електронен път на посочения e-mail или по пощата.