01.11.2023
Излезе от печат Том 22 (2023) на Годишника на Стопанския факултет на СУ "Св. Климент Охридски". Годишникът е издание на Университетското издателство „Св. Климент Охридски“.
В статиите, включени в поредния том, се разглеждат въпроси от областта на финансовото прогнозиране и моделиране, предпочитания тип ръководител, коучинга за лидери, зеления преход, ролята на философията на маркетинговата арена, зависимости между иновации, икономика и доходи, кръговата икономика в България, финансовите проблеми на Гърция през май 2010 г., влиянието на културата върху икономическото поведение, функционирането на капиталистическата система, онлайн и хибридното обучение, минималната работна заплата и др.
Годишникът се реферира/индексира в RePEc (Research Papers in Economics), CEEOL
(Central and Eastern European Online Library) и Google Scholar.
Годишникът на Стопанския факултет в RePEc
Годишникът на Стопанския факултет в CEEOL (Central and Eastern European Online Library)
СЪДЪРЖАНИЕ
Антон Герунов – Modern Approaches to Forecasting Firm Default Rates over the Short to Medium Term: An Application to a Panel of Polish Companies ... 5
Цветан Давидков, Ия Петкова, Олимпия Ведър – Какъв ръководител предпочитат служителите? Защо? (организационни детерминанти) ... 17
Зорница Стефанова-Иванова – Вътрешен компас: инструмент за измерване на ползите от коучинг за лидери ... 31
Радостина Ивчева – Зеленият преход – вложени усилия и бъдещи възможности ... 65
Невяна Кръстева, Алексей Потебня – Какво могат да научат маркетолозите от философите? Философията на пазарните отношения и маркетинга от Платон до наши дни ... 77
Соня Милева, Коста Бенчев – Some dependencies between innovation, the economy and income ... 93
Рени Панчева – Circular economy awareness in Bulgaria ... 109
Михаил Раев – Пътят към неплатежоспособността на Гърция по нейния държавен дълг през май 2010 г.: причини, хипотези и институционални основи ... 125
Теодор Седларски – Устойчиви културни особености и обществено-икономическо развитие: индивидуализъм, колективизъм, институции, меритокрация и растеж ... 151
Теодор Седларски – Индивидуализъм, колективизъм, икономическа култура и исторически капитализъм ... 195
Надя Велинова-Соколова – Students’ Satisfaction with Online Learning and the Challenges of Hybrid Learning ... 239
Мария Сотирова – Минималната работна заплата – социални детерминанти, икономически основания, институционални регулации ... 259
CONTENTS
Anton Gerunov – Modern Approaches to Forecasting Firm Default Rates over the Short to Medium Term: An Application to a Panel of Polish Companies ... 5
Tzvetan Davidkov, Iya Petkova, Olympia Vedar – What kind of manager do employees prefer? And why? (organizational determinants) ... 17
Zornitsa Stefanova-Ivanova – Inner Compass: an instrument for measuring the benefits of coaching for leadership development ... 31
Radostina Ivcheva – Тhe green transition – efforts and future opportunities ... 65
Neviana Krasteva, Aleksey Potebnya – What can marketers learn from philosophers? The philosophy of market relations and marketing from Plato to the present day ... 77
Sonia Mileva, Kosta Bentchev – Some dependencies between innovation, the economy and income ... 93
Reni Pantcheva – Circular economy awareness in Bulgaria ... 109
Mikhail Raev – The Path to Greece’s Default on Its Government Debt Bonds in May 2010: Causes, Hypotheses and Institutional Background ... 125
Teodor Sedlarski – Slow-changing cultural features and socioeconomic development: individualism, collectivism, institutions, meritocracy, and growth ... 151
Teodor Sedlarski – Individualism, Collectivism, Economic Culture, and Historical Capitalism ... 195
Nadya Velinova-Sokolova – Students’ Satisfaction with Online Learning and the Challenges of Hybrid Learning ... 239
Maria Sotirova – The minimum wage – social determinants, economic foundations, institutional regulations ... 259