Гл. ас. д-р Алексей Потебня
Гл. ас. д-р Алексей Потебня е магистър по „Стопанско управление“. От 2015 г. е хоноруван асистент, а от 2021 г. – щатен асистент в катедра „Стопанско управление“ на Стопански факултет към Софийски университет „Св. Климент Охридски“. От 2023 г. заема академичната длъжност главен асистент, а от 2024 г. е научен секретар на катедра „Стопанско управление“. Владее български, руски и английски език.
Преподава в бакалавърските и магистърските програми на Стопански, Журналистически и Геолого-географски факултети към Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Д-р Потебня е администратор на магистърска програма „Дигитален маркетинг“ (линк) от 2022 г. Програмата е трансформирана в първата изцяло дистанционна магистърска програма на Стопански факултет от учебната 2024/2025 година. Тя предлага иновативен подход към преподаването на маркетинг в дигиталната среда, съчетавайки теоретични основи с практически приложения.
Освен това д-р Потебня е ръководител на магистърска програма „Геймификация в бизнеса, публичния и неправителствения сектор“ (линк), която изследва приложението на игровите механики в различни области на управлението и обучението. Програмата предоставя иновативни стратегии за ангажиране на потребители и служители чрез геймификация и е уникална за региона.
Участва в преподаването на следните курсове:
- 2015 г. – „Маркетинг“ за бакалавърски програми (съвместно с д-р Мирена Тодорова-Екмечи и проф. д. ик. н. Невяна Кръстева; от 2017 г. – само с проф. д. ик. н. Невяна Кръстева; от 2024 г. – с проф. д. ик. н. Невяна Кръстева, гл. ас. д-р Ирена Младенова и ас. Теодор Даскалов).
- 2017 г. – „Дигитален маркетинг“ за бакалавърски програми (съвместно с хон. преп. Краси Енева от 2017 г., хон. преп. Георги Иванов и хон. преп. Костадин Пашев от 2019 г.).
- 2018 г. – „Мърчъндайзинг“ за бакалавърски програми (съвместно с проф. д. ик. н. Невяна Кръстева).
- 2018 г. – „Лични продажби“ за бакалавърски програми (съвместно с проф. д. ик. н. Невяна Кръстева).
- 2018 г. – „Основи на успешните продажби и мърчъндайзинг“ за магистърски програми (съвместно с проф. д. ик. н. Невяна Кръстева).
- 2019 г. – „Управление на бранда“ за бакалавърски програми във Факултета по журналистика и масова комуникация, СУ (съвместно с доц. д-р Рая Каназирева).
- 2020 г. – „Marketing and Digital Marketing“ за бакалавърски програми, преподаван на английски език (съвместно с проф. д. ик. н. Невяна Кръстева).
- 2021 г. – „Fundamentals of Successful Sales“ за магистърски програми, преподаван на английски език (съвместно с проф. д. ик. н. Невяна Кръстева).
- 2021 г. – „Проект за геймификация на бизнеспроцеси“ за магистърски програми.
- 2021 г. – „Играта като средство за обучение и учене“ за магистърски програми (съвместно с проф. д. с. н. Цветан Давидков и доц. д-р Силвия Цветанска от 2021 г., и само с доц. д-р Силвия Цветанска от 2022 г.).
- 2023 г. – „Реклама“ за бакалавърски програми.
- 2024 г. – „Въведение в дигиталния маркетинг в туризма“ за бакалавърски програми на Геолого-географския факултет, СУ (съвместно с проф. д. ик. н. Соня Милева-Божанова).
Д-р Алексей Потебня ръководи студенти в магистърски програми, като темите обхващат основните научни направления и курсовете, които преподава. Тези области включват маркетинг и маркетингово управление, дигитален маркетинг, изкуствен интелект в маркетинга, геймификация, психология на потребителското поведение, управление на бранда и маркетинг в туризма. Научното ръководство се фокусира върху съчетаването на теоретични знания и практическа приложимост, съобразена с актуалните предизвикателства в тези области.
Научните му интереси са представени в публикации като „Дигитален маркетинг – изкуствен интелект и потребителско поведение“ (2019) и „Дигитален маркетинг. Въведение“ (2019), където разглежда теми като потребителско поведение и дигитални стратегии. Дисертацията му „Оценка на съществуващите форми на присъствие на брандовете в дигиталната среда и предложения за оптимизиране на присъствието“ (2020) се фокусира върху доверието в дигиталната среда и начини за неговото изграждане.
Допълнително, д-р Потебня е съавтор на „Геймификация и психология на потребителското поведение“ (2023), която изследва прилагането на игровите механики в обучението и маркетинга. Участва в научни проекти и конференции, където представя разработки като „Development of a Gamified Electronic Learning Resource for Children: Marketing in Folk Tales and Fiction“ (2023) и „Exploring Gamified Electronic Platforms for Marketing Education Through Folk Tales and Fictions“ (2023), които демонстрират интереса му към иновативни подходи в обучението.
Д-р Потебня съчетава преподавателската си дейност с изследователски интереси, които са представени в множество научни публикации и конференции, свързани с актуални въпроси в маркетинга и дигиталната среда.Практикуващ специалист и консултант по маркетинг с над 15 години опит. Работил е с големи български и международни брандове.
Приемно време:
Стопански факултет, кабинет 211 | сряда, от 16:00–18:00 ч. (по предварителна уговорка)
Имейл: aleksey.potebnia@feb.uni-sofia.bg
Визитка: База данни за научната дейност на СУ
Researcher ID (Web of Science):A-8196-2019
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-3791-0326