07.11.2022
Защо е важен графичният дизайн? Защо вече не сравняваме при рекламите с обикновен прах за пране? А какво е обикновен прах за пране, с който всички се сравняват?
Това бяха част от въпросите, на които обърна внимание“ г-н Румен Петков, Head of Global Marketing на „Фикосота“, алумни на Стопанския факултет, работещ вече над 16 години за фирмата на различни ръководни позиции, по време на лекцията си пред студентите по „Маркетинг“.
Г-н Петков даде много примери за масови и нишови продукти. По-важните правила, които сподели са:
- Да е ясно какъв е продуктът;
- Хората лесно да се ориентират и разпознават в магазина бранда не само на опаковката, но и на кашона;
- Да се комуникират изгодите на продукта;
- Лекота на ориентация между различните вкусове или свойства;
- Да се обръща внимание на размера и цифровата информация – видимо да си разграничат размерите;
- Ясна идентичност на бранда;
- Естетика;
- Дизайнът на опаковките да е постижим с разполагаемата технология.
По време на лекцията си той подчерта, че 80% от успеха е как изглежда продуктът на рафта и още 15 % е как изглежда той в ръцете на клиента.
Студентите приеха изнесената информация с повишен интерес.