Начало / Новини / Архив / Архив на Горещи новини / Визуалната реклама - изкуство и/или комуникация?

   
Визуалната реклама - изкуство и/или комуникация?

Културният център на СУ „Св. Климент Охридски” представя изложбата "Визуалната реклама - изкуство и/или комуникация?", проект на студенти от НХА, специалност Рекламен дизайн.

Феноменът на афиша, плаката или билборда е отличителна черта на градската среда от първите образци назад във времето (Тулуз Лотрек, Алфонс Муха и пр.) до съвременните ГЕРИЛЛА интервенции. Преминавайки през революционните, военните и тоталитарно-пропагандни декади на ХХ век, той се преражда с нова виталност в последните години на промени в Източна Европа и застава на прага на новото хилядолетие – дигитализиран, мащабен и актуален повече отвсякога.
След двугодишната работа по проекта „Мониторинг на рекламата в България”, преподавателите и студентите от ателието по графичен дизайн на специалност „Рекламен дизайн” в НХА подновиха в началото на тази академична година своите изследвания около темата „РЕстарт–РЕдизайн”. Студентите събраха значителен масив от флаери и документални кадри на билбордове, водени от своите критерии за НЕкачество. Направиха своя класация за най-лош флаер и най-пошъл билборд. В рамките на академичното упражнение дефинирахме параметрите на задачата - със същото количество информация да се проектира РЕдизайн. Още първите резултати ни обнадеждиха и дадоха възможност за множество въпроси, анализи и изводи...
При нискобюджетен рекламен канал от типа на флаера или листовката, често сам-издат, рекламиращ квартален сервиз за електро-уреди или салон за красота, естетическите очаквания не са големи. Но при мащаба на билборда или на мегабордите – превърнали се в хит по столичните фасади, в комбинация с финансовите бюджети за наета площ, е непростимо да се сблъскваме с професионални недоразумения или откровен естетически кич. Като добавим мащаба в квадратни метри, с който тази естетика ни залива, можем лесно да стигнем до определението, което дадоха самите студенти – визуална чалга. Като нейна алтернатива те предлагат собствената си креативност.
Непредубеденият зрител може сам да доразвие представата, как би изглеждала естетиката на градската ни среда в областта на рекламата, ако тези млади колеги получат адекватно поле за изява, а и не само там...

РЕстарт!

23 април – 5 май, галерия „Алма Матер”
Официално откриване: 23 април, 17:30, галерия „Алма Матер”

Коментари

Влез, за да коментираш.