Начало / Новини / Архив / Архив на Горещи новини / Изложба на социална реклама „РЕкламация" 2012

   
Изложба на социална реклама „РЕкламация" 2012

Културният център на СУ „Св. Климент Охридски", Университетски еко клуб ЮНЕКО и Фондация „Оранжева Луна" представят „РЕкламация" 2012 - изложба на социална реклама (17 - 30 септември).

Официалното откриване ще се състои на 17 септември, понеделник, 18:00 часа, галерия „Алма Матер", Ректорат.

Началото на новия сезон на галерия „Алма Матер" тази година ще бъде още на 17 септември с представянето на финалните резултати от интересната конкурсна инициатива „РЕкламация" 2012. До 30 септември посетителите на галерията ще имат възможност да видят предложения за социални реклами по темите „свръхконсумация" и „опазване на природата", разработени по време на вече традиционния конкурс „РЕКЛАМАЦИЯ". „Креативност за социална промяна" е основната философия зад проекта, в който аматьори и професионалисти в областта на дизайна търсят алтернативни и творчески начини за употреба на рекламата, но този път за защита на природата и ограничаване на свръхконсумацията.

Социалната реклама, която конкурсът се опитва да популяризира, използва всички принципи и техники на стандартната реклама, но нейна основна цел е социалната промяна - приемане, отхвърляне или модифициране на конкретни навици и поведение у целевите групи, популяризиране на социални каузи и идеи. Социалната реклама е част от социалния маркетинг - технология за социална промяна, която дава отлични резултати в много страни по света, но у нас, за съжаление, все още не се използват пълноценно.

По време на кампанията от 17 юли до 7 септември 2012 г. постъпиха множество тематични дизайнерски разработки, най-добрите от които ще пътуват в софийското метро, ще бъдат отпечатани в списанията "SIGNCAFE" и „ОСЕМ". Част от рекламите ще бъдат разпространявани като картички, а участниците ще получат специални грамоти от организаторите и от партньорите от WWF - България.

Софийският университет и Културният център заявяват своята съпричастност към инициативата, ставайки домакин на нейното първо публично представяне тази година.

Конкурсът „РЕКЛАМАЦИЯ 2012" е част от проекта Зелен университет и се организира от Фондация „Оранжева луна", в партньорство с Програма „Младеж в действие" на Европейската комисия, Културния център на СУ, списание „ОСЕМ", списание „SIGNCAFE", Метрореклама, WWF - България и Университетския еко клуб -UNECO.