Начало / Новини / Архив / Архив на Горещи новини / Езикът на медийния преход

   
Езикът на медийния преход

Снимка: Антон Попов

Книгата "Думите на медийния преход" е речник, описващ основни понятия, които навлязоха в медийните практики през последните десет години и станаха модерни за употреба. Проектът за създаване на речника се осъществява от екип изследователи от Великотърновския и Софийския университет.

Изданието е съставено под ръководството на доц. д-р Маргарита Пешева (бивш председател на Съвета за електронни медии) и съдържа пакет от актуални медийни понятия, които отразяват появата на нови медийни практики и промяната на регулаторната рамка. Сред авторите в речника са професорите Милко Петров и Христо Кафтанджиев, председателят на Националния съвет за саморегулация Ели Герганова и др.
В речника е описано значението на общо 27 понятия, които обхващат основен кръг медийни явления и процеси в областта на медиите, създаването на нови медийни практики, промяната на регулаторната рамка, различните възможности, които има съвременната журналистика. Според изданието, новите компютърни технологии и стандартите за пренос на електронни съобщения в интернет се определят чрез появата на нова медийна политика и демокрация, при която читателят, слушателят, зрителят изпълнява своята роля в процеса на комуникационно взаимодействие главно чрез позицията си на активен медиен потребител.
Ако ви е любопитно да разгледате речника, той е достъпен и в интернет на сайта на издателството.
Източник: http://www.capital.bg

Коментари

Влез, за да коментираш.