15.05.2025
На 10 май 2025 г. в зала 420 на Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ се проведе специална среща на студентите от магистърската програма „Дигитален маркетинг“ – дистанционна форма на обучение. Събитието беше замислено като жива, ангажираща и вдъхновяваща среда за обмен на идеи, изграждане на връзки и преживяване на маркетинга отвъд екрана – в реална среда, с реални хора.
Водещ и модератор на срещата беше проф. д.с.н. Цветан Давидков, който използва практики от научните изследвания в управлението, за да създаде динамична и смислена програма, започвайки с класически игри за запознанство и разчупване на леда.
Преподавателският екип беше представен от ас. Жанет Найденова, която впечатли аудиторията със своето вдъхновяващо приветствие, акцентирайки върху отговорността и значението на предаването на знание, както и от ас. Теодор Даскалов, който въвлече студентите в управленската логика и приложимостта на игрите чрез темата за геймификацията като инструмент за решаване на реални проблеми.
Срещата бе организирана от проф. д.ик.н. Невяна Кръстева – ръководител на програмата, с оперативната помощ на гл. ас. д-р Алексей Потебня. Тя отразява стремежа към създаване на ангажирана, подкрепяща се и активна общност сред участниците в първата изцяло дистанционна магистърска програма по дигитален маркетинг на факултета. Бяха обсъдени важни акценти и насоки във връзка с организацията и провеждането на програмата.
По време на събитието студентите имаха възможност да общуват помежду си, да споделят идеи, да идентифицират общи интереси и да обсъдят възможности за сътрудничество. Особен акцент беше поставен върху геймификацията като подход в управлението, а участниците получиха покана да се включат в дейността на Трансформационната лаборатория по геймификация към катедра „Стопанско управление“.
Срещата доказа, че дигиталният маркетинг е много повече от виртуално знание – той е свързаност, практика и общност. В реално време, на реално място и с реални хора.
В края на деня студентите и преподавателите си обещаха да положат взаимни усилия за по-чести срещи от подобен характер. Общото мнение бе, че рутинните задачи и административната комуникация могат да останат в дистанционен формат, но присъственият елемент е незаменим при изграждането на автентична академична и професионална общност. Именно този общностен подход бе откроен като безценен ресурс за дългосрочно професионално развитие, вдъхновение и възможност за по-дълбока специализация в областта на маркетинговите науки.