Начало / Университетът / Факултети / Стопански факултет / Специалности / Магистърски програми / Новини от магистърска програма "Отговорно и устойчиво управление" / Доц. д-р Марина Стефанова представи кампанията „Устойчив начин на живот“ в предаването Healthy Morning по Code Health TV

   

23.01.2023

 

Доц. д-р Марина Стефанова, преподавател в Стопанския факултет и ръководител на магистърска програма „Отговорно и устойчиво развитие“, участва в предаването Healthy Morning по Code Health TV. В рубриката „Зелени политики“ доц. Стефанова коментира и представи новата кампания на ESG Lab и студентите от МП „Отговорно и устойчиво развитие“ – „Устойчив начин на живот“, която информира за социални и екологично значими теми, включително добро здраве и образование; достойна кариера и баланс между работата и личния живот; опазване на ресурсите и биоразнообразието; рециклиране; климат; енергия; мобилност и туризъм.

imgonline-com-ua-CompressToSize-uFV095fphDTO

„За нас като основа на учебното съдържание, освен теориите за устойчиво управление, са и Глобалните цели за устойчиво развитие, които ООН дава като план 2030 за цялостно развитие на света, един от нашите много важни стратегически политически документи, които студентите изучват. И всъщност онова, което беше важно за нас, бе да излезем извън политическата рамка и да видим измежду тези 170 индикатора за това дали сме по-здрави, дали получаваме качествено образование, дали поддържаме баланс в живота, които по принцип звучат много общо, има касаещи България. За всяка от подбраните теми има статистика, която не е много лицеприятна и за нас основната задача е да провокираме останалите студенти, които не са наясно. Програмата ни е отворена към всички партньори на Стопански факултет в страната, повечето са бизнес организации, всяка една изработена от нас визия и материал биха могли да се свалят безплатно от сайта на Стопански факултет, така че всеки, който се интересува да повиши квалификацията и информацията в своите собствени офиси, да може да го използва в някакъв тематичен план, а те обхващат всичко“.

imgonline-com-ua-CompressToSize-g9kEn1mzv3b

По отношение на виртуалния календар от кампанията за януари, доц. Стефанова сподели: „Всъщност не целим PR ефект, а първите два месеца са посветени на най-важните за нас теми, говоря за България. Например от „Добро здраве“, което има 12 индикатора, решихме, че ключови, важни и интересни са тези с отрицателната статистика. Нашият фокус не е върху това да депресираме някого допълнително, казвайки му „Ето, виж колко са големи проблемите!“. Всяка една от визиите съдържа по няколко неща, които всеки от нас може да направи за превенция в ежедневието, като имаме и кратка информация за толкова колко е голям проблемът. Това, което на мен лично много ми е липсвало досега, и наистина се старая, и студентите възприемат този подход – нашата наука да влезе на практика веднага, така че ползваме СЗО, НСИ, Международната агенция за психично здраве. Всички тези документи са прегледани и обобщени“.

Целият коментар по темата можете да видите тук (участие на доц. д-р Марина Стефанова – 00:22:09-00:32:04).