Начало / Университетът / Факултети / Стопански факултет / Новини от факултета / Трансформационна лаборатория по геймификация беше открита към Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“

   

28.10.2024

 

На 26 октомври 2024 г. в Стопанския факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ беше открита Трансформационна лаборатория по геймификация. Иновативната платформа е създадена с мисията да обединява усилията на преподаватели и международни експерти в областта на геймификацията, като предоставя пространство за научни изследвания, обучения и сътрудничество. Идеята за лабораторията се зароди преди четири години, когато бе създадена магистърската програма „Геймификация в бизнеса, публичния и неправителствения сектор“, и оттогава насам е създала две групи специалисти, които участват в развитието на геймификационни методи в образованието и бизнеса.

5

Лабораторията има ключова роля в комбинирането на теория и практика за разработване на иновативни геймифицирани решения. Сред основните цели на лабораторията са: разработване на геймифицирани платформи за обучение – използване на игрови механики за ускоряване на иновациите в учебния процес; провеждане на работилници и събития – събития, които насърчават обмена на идеи, опит и нови подходи между студенти, преподаватели и представители на различни сектори; научни изследвания и публикации – принос към изследователската общност чрез публикуване на индексирани научни статии и проучвания; имплементиране на геймификацията в курсовете на Стопанския факултет – за подобряване на студентската мотивация и ангажираност.

По време на откриването бе представен и първият учебен уъркшоп за студентите от 4-ти курс на Стопанския факултет, който ще се проведе в рамките на лабораторията. Основната тема на уъркшопа е „Влиянието на технологичните иновации върху потребителското поведение и нуждата от удобство“. Студентите ще работят в екипи, за да анализират и разработят маркетингова стратегия за иновативни продукти на европейския пазар, изследвайки фактори като жизнен цикъл на пазара и културата на удобството. Резултатите от тяхната работа ще бъдат представени по време на уъркшопа на 30 ноември 2024 г.

1

Лабораторията вече отбеляза успех с проведените научни изследвания и сътрудничеството с изтъкнати международни учени. Един от значимите резултати е кръглата маса на тема „Геймификация в образованието“, проведена на 7 юни 2024 г. в зала 315 на Стопанския факултет и онлайн, с участие на около двадесет учени и практици от различни сфери. Под ръководството на проф. д.н. Цветан Давидков, кръглата маса обхвана теми като игрови подходи в управленските дисциплини, изследвания на игровия дизайн в университетската среда и маркетингови игрови инструменти за неформално образование. Резултатите от това събитие ще бъдат публикувани в специално издание на сп. „Педагогика“, което ще бъде посветено на геймификацията в образованието.

Лабораторията е част от проекта „Геймификация в образованието и на работното място“ под ръковоството на проф.д.ик.н. Невяна Кръстева. Част е от инициативата „СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ – МАРКЕР ЗА ИНОВАЦИИ И ТЕХНОЛОГИЧЕН ТРАНСФЕР (SUMMIT)“, финансирана от Европейския съюз – NextGenerationEU в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост на България. Проектът е насочен към създаване на мрежа от изследователски висши училища и насърчаване на иновациите в различни сфери.

Екип на лабораторията: проф. д. ик. н. Невяна Кръстева, проф. д. с. н. Цветан Давидков, проф. д. ик. н. Соня Милева-Божанова, доц. д-р Нора Маджар, доц. д-р Венета Андонова Зулета, гл. ас. д-р Алексей Потебня, както и докторанти Райна Пехливанска, Румен Петков и Силвия Тонева и други.

Picture2

На снимката е запечатан момент от откриването на Трансформационната лаборатория по геймификация към Стопанския факултет на Софийския университет Св. Климент Охридски на 26 октомври 2024 г. Група от студенти и преподаватели позира пред екрана с надпис „Откриване на трансформационна лаборатория по геймификация“. Пространството е светло и приветливо, отразяващо академичната атмосфера и ангажираността на участниците. Лабораторията ще служи като иновативна платформа за изследвания и обучения, насърчаващи използването на геймификация в образованието и бизнеса.