Начало / Университетът / Факултети / Стопански факултет / Новини от факултета / Излезе от печат монографията Digital Consumer Psychology (Психология на дигиталния потребител) на д-р Светлана Бялкова

   

04.07.2025

 

Излезе от печат монографията Digital Consumer Psychology (Психология на дигиталния потребител) на д-р Светлана Бялкова. Книгата е издание на Университетско издателство „Св. Климент Охридски“.

Светлана Бялкова е световно признат експерт, глобален професор, автор на множество публикации, носител на престижни международни награди, сред които JSPS Япония. Тя притежава докторска степен от Университета Радбауд, Нидерландия. В момента e ръководител на проекта ConsuWAIS, спечелил награда и финансиран по програма ВИХРЕН 2024 на Фонд „Научни изследвания“, реализиран в Стопански факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

1751955623

Д-р Бялкова e преподавала различни академични курсове и е работила по многобройни проекти във водещи международни лаборатории в Нидерландия, Белгия, Германия, Дания, Швейцария, Великобритания, Япония. Тя изследва взаимодействието между човека, медиите и технологията, и как това влияе на мултисензорното изживяване. Пренасяйки фундаментални знания в практиката, тя e реализиралa различни инициативи и проекти, свързани с индустрията, с огромно социално значение.

Монографията Digital Consumer Psychology (Психология на дигиталния потребител) има за цел цел да предостави необходимото разбиране за фундаменталните аспекти на потребителската психология в дигиталната ера. Изследвайки систематично механизмите, които ca в основaтa на потребителското поведение, от процесите на внимание до действие, ние запознаваме читателя с динамиката на взаимодействието между хората и дигиталните технологии, както и между хората през различни цифрови канали и приложения, напр. уеб и мобилни, добавена реалност, виртуална реалност, разширена реалност, изкуствен интелект.

Тази съвременна книга предлага интригуващо съдържание, коeто предизвиква експертите да преосмислят начина, по който се прави маркетинг в цифровата ера и как това оформя мислите и действията на потребителите. Предлагаме холистична рамка, подкрепена от емпиричната работа в нашата лаборатория, обхващаща няколко модела, как дигитализацията създава нови възможности за потребителите. Комбинирайки термини и теории от психологията, маркетинга, поведенчески и компютърни науки в уникална констелация, настоящата монография значително допринася за напредък в разбирането на психологията на дигиталния потребител. Това е задължителна книга за учени, които искат да разберат механизмите, стоящи в основата на поведението на клиента в ерата на данните.

Докато дисциплината е в начален стадий, се надяваме, че Digital Consumer Psychology изгражда основите, необходими за разкриване на скритото съкровище на дигиталния свят и потребителски пътеки, надминаващи традиционното маркетингово пространство, и по този начин отваря нови хоризонти за завладяващи изследвания.

{529C7F3E-B9F8-42BE-B7D3-92CB380FE885}