31.10.2024
FEBA Alumni Club обявява конкурс за стипендии „Равен старт” академичната 2024/2025 г. с краен срок за подаване на документи 15.11.2024 г. Стипендиантската програма има за цел да осигури до 15 месечни стипендии за издръжка за обучение на студенти в неравностойно положение от Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски”.
Стипендиите се отпускат от FEBA Alumni Fund, създаден във връзка с анонимното дарение от 1 000 000 лв., получено от FEBA Alumni Club в края на 2023 г.
В изпълнение на програмата, за академичната 2024/2025 г., FEBA Alumni Club ще изплати на избраните стипендианти по девет месечни стипендии от 400 лв., на обща стойност 3600 лв.
Стипендии могат да бъдат предоставяни на студенти-български граждани или граждани на държава-членка на Европейския съюз, приети в редовна форма на обучение в Стопански факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ за придобиване на образователно-квалификационна степен „бакалавър“ след средно образование.
Стипендията се отпуска поотделно за всеки учебен семестър.
Изборът на стипендианти се извършва между кандидати, отговарящи на следните условия:
1. Задължителни критерии:
1.1. Възраст до 26 навършени години към момента на подаване на документите (Удостоверява се с представяне на копие от документ за самоличност);
1.2. Среден успех от предходните два семестъра (сбор на оценките от всички изпити по учебен план, разделен на броя на изпитите) не по-нисък от 5.00 (Удостоверява се с Уверение от отдел „Студенти“ на Стопанския факултет).
ВАЖНО! При наличие на невзети или неположени изпити за предходните два семестъра на обучението, студентът няма право да кандидатства за стипендия.
1.3. За студенти в зимен семестър на първи курс ОКС „Бакалавър“, критерият по т. 1.2. не се прилага, т.е. няма изискване за минимален успех.
2. Допълнителни критерии „социална потребност“
Тези критерии ще се считат за изпълнени в следните хипотези:
2.1. Студентът е лице без родители или с един родител (Удостоверява се с акт за раждане на студента и/или с представяне на смъртен акт (при починал/и родител/и);
2.2. Студентът е от семейство в затруднено материално положение. За такива се приемат семейства, за които месечният доход на член от семейството е не по-голям от една минимална работна заплата. Преценката се прави на база период от 6 месеца, преди датата на подаване на документите за кандидатстване за стипендия (Удостоверява се с декларация по образец).
За целите на стипендиантската програма „членове на семейството“ са съпругът, съпругата, децата до 18-годишна възраст, а ако продължават образованието си – до 26-годишна възраст, а ако са недееспособни или трайно неработоспособни – независимо от възрастта. Встъпилите в брак студенти формират собствено семейство.
3. Допълнителен критерий „социална ангажираност“
Този критерий ще се счита за изпълнен за студенти, участващи в социални/общественозначими проекти/каузи, както и за студенти с активно участие в живота и дейността на СУ „Св. Климент Охридски“, Стопанския факултет, FEBA Alumni Club или Кариерния център на Стопанския факултет. (Удостоверява се с удостоверение, потвърждение, служебна бележка или друг документ, изходящ от съответната организация).
Критерият „социална ангажираност“ се прилага само при наличие на повече кандидати спрямо планирания брой стипендии за съответния семестър.
4. Подаване на документи
Кандидатите за стипендия, подават документи по електронен път на адрес b.ivanova@feb.uni-sofia.bg, с копие до alumni.club@feb.uni-sofia.bg, или на място в Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, каб. 100, инспектор Бистра Иванова, всеки работен ден през периода за кандидатстване, от 10:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 16:00 ч.
- Заявление за получаване на стипендия – свободен текст с посочване на трите имена, телефон и имейл за контакти;
- Копие от валиден документ за самоличност;
- Задължително попълнена декларация по образец за удостоверяване на критерия социална потребност (Приложение № 1 в прикачения файл с Насоки за стипендии „Равен старт“), придружена от съответните документи, доказващи дохода (напр. служебна бележка от работодател; документ от НОИ и др.)
- Копие от студентска книжка, удостоверяваща, че кандидатът е студент в редовна форма на обучение в Стопански факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, за придобиване на образователно-квалификационна степен „бакалавър“, след средно образование;
- Уверение от отдел Студенти на Стопански факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ за среден успех от последните два завършени семестъра спрямо момента на подаване на документи;
- Удостоверение за регистрация в сайта на FEBA Alumni Club: https://www.febalumni.org/registration/. Удостоверението се издава след заявка до alumni.club@feb.uni-sofia.bg.
- Декларация по образец за удостоверяване на критерия социална потребност (Приложение № 1 в прикачения файл с Насоки за стипендии „Равен Старт“);
- Удостоверение, потвърждение, служебна бележка или друг документ, изходящ от съответната организация, съответно от СУ „Св. Климент Охридски“, удостоверяващ социалната ангажираност на студента.
ВАЖНО! Стипендиантите от предишни конкурсни кампании, които изпълняват задължителните и допълнителните критерии, подават:
- Заявление за продължаване на отпускането на стипендия – свободен текст с посочване на трите имена, телефон и имейл за контакти;
- Копие от студентска книжка, удостоверяваща, че кандидатът е студент в редовна форма на обучение в Стопански факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ за придобиване на образователно-квалификационна степен „бакалавър“ след средно образование.
- Уверение от отдел Студенти на Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ за среден успех от последните два завършени семестъра спрямо момента на подаване на документи.
Документите за академичната 2024/2025 г. се подават до 15.11.2024 г.
Забележка: Допуска се кандидатстване в стипендиантски програми „Високи академични постижения“ и „Равен старт“ на FEBA Alumni Club, но едновременното участие в двете програми не е позволено. Студентите, одобрени за стипендиантска програма „Високи академични постижения“ и за стипендии по програма „Равен старт“ на FEBA Alumni Club, избират в коя стипендиантска програма да участват в 14-дневен срок от оповестяването на избора им във втората (по хронологичен ред) програма.
Следете официалния сайт на FEBA Alumni Club, www.febalumni.org, за резултатите от конкурсите и за новите дейности и събития, свързани с 20-годишнината на Сдружението на завършилите Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“.
FEBA Alumni Club Ви пожелава успех с кандидатстването!