Начало / Университетът / Факултети / Стопански факултет / Кариерен център / Поставено бе началото на инициативата „Твоето бъдеще е тук. Успехът е в България“ с водещото участие на Стопанския факултет

   

05.04.2019

 

 

В Централното фоайе на Ректората на Софийския университет бе даден старт на инициативата „Твоето бъдеще е тук. Успехът е в България“. С нея най-старото висше училище си поставя за цел да включи повече хора от бизнеса, да осигури повече практически познания на своите студенти и да ги мотивира да се реализират в България.

 

В този проект Софийският университет и бизнесът си подават ръка в името на мисията за много повече възможности, за качествено образование и интригуваща кариера в България. В Борда на настоятелите на инициативата са деканът на Стопанския факултет доц. д-р Теодор Седларски, Методи Георгиев, изпълнителен директор на Cargill България, Максим Майер, редакционен директор на сп. „Мениджър“, Деси Банова-Плевнелиева.

 

Проектът включва поредица от интересни събития с гост-лектори, менторски часове, дни на отворените врати в компаниите партньори, които целят създаване на стимули младите таланти да остават и да работят за бъдещето на България.

 

GIP_0242

 

Заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева откри събитието и заяви, че връзката между образованието и бизнеса се дискутира непрекъснато във всички нива както в средното, така и във висшето образование. По думите й, това е напълно естествено, защото съвременните битки в цял свят в днешно време са две: за младите хора и за иновациите. И е напълно естествено именно бизнесът и университетът да търсят партньорство помежду си и да се самоусъвършенстват по пътя на привличането на млади хора и на създаването на иновации, посочи г-жа Сачева.

 

GIP_0251

 

Заместник-министърът изрази радостта си, че Софийският университет не само е най-старото висше училище в България, но и продължава да бъде университет с новаторски дух. Деница Сачева с гордост отбеляза, че е негов възпитаник: „За мен е удоволствие да знам, че университетът, който съм завършила, продължава да бъде лидер в областта на образователните инициативи. Смятам, че връзката между образованието и бизнеса е изключително важна и разбира се, тя е двустранна , защото по пътя на взаимния обмен на информация, на новости, на знания най-вече печелят студентите, но печелят и преподавателите, които имат възможност също да се докоснат до реална бизнес среда и практика и по този начин самите те да се превърнат и в най-обичаните преподаватели в университетите си“.

 

Тя изрази радостта си, че инициативата стимулира младите хора да останат в България, нещо, което е изключително важно. По думите й, бизнес средата у нас се променя динамично и има нужда от висококвалифицирани специалисти, от които се изискват иновации, креативност и много други умения.

 

Г-жа Сачева изрази надеждата си в рамките на тази инициатива да се намерят наистина успешните модели, с които българските студенти да получават висококачествено, съвременно и модерно образование. И същевременно да могат да виждат и перспективата за развитие у нас. Накрая на приветствието си тя пожела успех на инициативата.

 

8546F6F2-655C-467E-B152-2371CD1D3AFD

 

Ректорът на Алма матер проф. дфн Анастас Герджиков заяви, че Софийският университет винаги с радост подкрепя, става домакин, организатор и съорганизатор на такива инициативи. По думите му, причините са три: „Университетът подкрепя всяка инициатива, която провокира сътрудничеството между образованието и бизнеса. Второ, за нас е ключово качеството на образованието, а то не е възможно без такова сътрудничество. И не на последно място, Алма матер подкрепя всяка инициатива, която убеждава младите хора, че мястото им е тук, че в България те могат да получат добра реализация, че може да им се помогне с кариерното им развитие и че могат да реализират себе си по най-добрия начин“.

 

По думите на ректора на Софийския университет това, от една страна, означава по-големи способности, знания, умения, които да ги направят адекватни на пазара на труда, от друга страна, разбира се, означава да намерят професията, която ги прави щастливи. Защото тогава човек се реализира наистина пълноценно. „Не само високата заплата и добрите условия на работа са важни, важно е да се чувстваш добре и на мястото си. Мисля, че най-добре се чувства човек на място, в родината си. И затова тази инициатива е важна. И всички инициативи, които могат да помогнат на нашите студенти да намерят себе си тук, ще бъдат подкрепяни от Софийския университет“, каза накрая проф. Герджиков и пожела успех, като изрази увереността си, че това е само началото на един дълъг проект.

 

E3BC7515-3552-4059-B245-286C1E03E950

Деканът на Стопанския факултет доц. Теодор Седларски заяви, че за младите хора, които владеят езици, разполагат с дигитални умения, работят с новата икономика, е ясно, че именно в България имат шансове за бързо кариерно израстване. Той припомни, че с вече дългогодишния си партньор Cargill България, са реализирали редица успешни проекти в Стопанския факултет и подчерта, че имат идея да привлекат все повече съмишленици за съвместни учебни програми и др.

 

Доц. Седларски коментира важността на сътрудничеството между университетите и бизнеса в подготовката на висококвалифицирани кадри за съвременните условия на пазара на труда. „Най-доброто обучение е обвързано с практиката: студентите трябва да могат да приложат знанията си и само тогава всички, които сме част от този процес – преподавателите, студентите, а вече и работодателите, можем да бъдем сигурни, че подготовката на бъдещите специалисти е наистина пълноценна“, каза още доц. Седларски и пожела много енергия на екипа и късмет.

 

Методи Георгиев, изпълнителен директор на Cargill България, представи своя личен опит и опита на семейството си. Той подчерта, че е предпочел да се върне в България, въпреки че в чужбина е имал успешна кариера. Открил, че тук има възможности за професионална реализация, както и добри програми за образование. „20 години по-късно не съжалявам за избора си. Това, което съм успял да постигна, е благодарение на образование, упорит труд и късмет“, каза той и изрази своята и на екипа му увереност, че младите хора днес могат да правят това, което искат, на място, където се чувстват добре. И това е България.

 

GIP_0325

 

Методи Георгиев отбеляза още, че бизнесът предоставя все повече интересни възможности за реализация на младите хора. По думите му, това е причината Cargill България да застане зад тази инициатива: „Имаме много причини да кажем на младите да останат в България – образованието е все повече свързано с бизнеса. Но за мен една от основните причини е, че младите хора могат да бъдат успешни. Искат и могат да бъдат успешни в България“. По думите му, България като развиващ се пазар осигурява многократно повече възможности спрямо развитите страни от Западна Европа, а успешната кариера у нас винаги може да прерасне в международна реализация, отбеляза Георгиев.

 

Деси Банова-Плевнелиева също поздрави присъстващите за инициативата и посочи, че с радост я подкрепя: „Смятам, че България е наистина едно прекрасно място за професионална реализация, образование и за живот“. Тя представи проекта си „Истории на успеха“, по който е работила и в рамките на който е имала възможност да се срещне с млади, красиви и интелигентни хора, постигнали голям успех и то именно в България. Тя призова представителите на бизнеса да подкрепят младите хора.

 

По време на официалното откриване бяха представени данни от проучване за вижданията на младежите към висшето образование в България и чужбина, нагласите им да се развиват в страната или извън пределите ѝ. Резултатите показват, че както обучението, така и професионалната реализация в чужбина се оценяват като малко по-добри от тези в България. Точно обратното обаче е мнението на младите относно потенциала за кариерно развитие, като само 12% са на мнение, че той е по-добър в чужбина спрямо 32%, които считат, че ще имат възможност да изградят добра кариера у нас.

 

Според данните от проучването изискванията, които имат младите специалисти към работодателите, освен висока заплата, са и възможностите за професионално развитие, личния комфорт, социалните придобивки и социалната отговорност на компанията, в която работят.

 

Автор: ТВ Алма Матер

 

10815322-3A08-4D93-BC81-A428D829D715