Срок на обучение: 4 семестъра
Форма на обучение: задочна (платено обучение)
Ръководител: проф. д-р Илиана Мирчева, доц. д-р Любка Алексиева, проф. д-р Николай Цанев, доц. д-р Анна Георгиева
e-mail: imircheva@uni-sofia.bg; l.aleksieva@fppse.uni-sofia.bg; n.tsanev@fppse.uni-sofia.bg; ag@uni-sofia.bg
Програмата има за цел подготовката на висококвалифицирани пе- дагогически кадри за реализиране на учебно-възпитателния процес от първи до четвърти клас. Чрез включените в нея учебни дисциплини се осигурява необходимата психолого-педагогическа и методическа подготовка на завършили ОКС „бакалавър“ или „магистър“ специалности без педагогическа и/или учителска правоспособност.
Магистрите, завършили успешно програмата получават образователно-квалификационна степен „магистър – педагог, начален учител“ и могат да се реализират като: начален учител; учител-възпитател в началния етап на основната степен на средното образование; преподава- тел в центрове за работа с деца, в детски школи и групи за извънкласна дейност; административно-управленски, научни и научно-помощни длъжности в детските отдели и институции за масова художествена комуникация; консултант-експерт в институции за работа с деца от началната училищна възраст; в диагностични и прогностични центрове; консултант и ръководител на деца от начална училищна възраст към различни държавни, общински и частни образователни институции.
Завършилите магистърската програма придобиват професионална квалификация: педагог, начален учител.
Условия за кандидатстване: В магистърската програма могат да кан- дидатстват всички завършили образователно-квалификационна степен
„бакалавър“ без педагогическа правоспособност.
Предвижда се обучението да е само в платена форма. Кандидатите не полагат конкурсен изпит. До участие в класиране се допускат само кандидати с минимален среден успех добър. При подготовката на студентите в магистърската програма се прилага смесен вариант на обучение, чрез който се съчетават присъствени и виртуални занимания. По този начин се осигурява независимост от време и място с използване на електронна платформа. Така се постига индивидуализация и диференциация на учебния процес, с възможност за прилагане на различни стилове на преподаване и учене, организация на съвместни синхронни и асинхронни учебни дейности в процеса на обучение.