Професионално направление: 1.1. ТЕОРИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО Докторска програма: „Образователен мениджмънт“ Образователна и научна степен „доктор” |
Форма на обучение: редовна/ задочна Продължителност на обучението: 3 години/ 4 години |
КВАЛИФИКАЦИОННА ХАРАКТЕРИСТИКА Докторската програма „Образователен мениджмънт” по Професионално направление 1.1. Теория и управление на образованието осигурява придобиване на компетентности за успешно изпълнение на управленски, експертни, консултантски и преподавателски функции. Програмата е ориентирана към научно-изследователска дейност, чрез която се разработват актуални проблеми в теорията и практиката на управлението на образованието и за търсенето на възможности за тяхното ефективно решаване. Завършилите програмата ще могат:
Цели на подготовката на докторантите по професионално направление 1.1.
Методи и форми на обучение в докторската програма:
Пояснителни бележки Обучението в редовна докторантурата изисква събирането на 60 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение. Обучението в задочна докторантурата изисква събирането на 45 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение.
|
Професионално направление: 1.2. ПЕДАГОГИКА Докторска програма: „История на педагогиката и българското образование“ Образователна и научна степен „доктор” |
Форма на обучение: редовна/ задочна Продължителност на обучението: 3 години/ 4 години |
КВАЛИФИКАЦИОННА ХАРАКТЕРИСТИКА Докторската програма по „История на педагогиката и българското образование“, Професионално направление 1.2. Педагогика, осигурява квалифицирана академична подготовка, в резултат на която завършилите ще притежават компетентности, необходима за:
Цели на подготовката на докторантите по докторската програма:
Методи и форми на обучение в докторската програма:
Пояснителни бележки Обучението в редовна докторантурата изисква събирането на 60 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение. Обучението в задочна докторантурата изисква събирането на 45 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение.
|
Професионално направление: 1.2. ПЕДАГОГИКА Докторска програма: „Теория на възпитанието и дидактика“ Образователна и научна степен „доктор” |
Форма на обучение: редовна/ задочна Продължителност на обучението: 3 години/ 4 години |
КВАЛИФИКАЦИОННА ХАРАКТЕРИСТИКА Докторската програма по „Теория на възпитанието и дидактика“, Професионално направление 1.2. Педагогика, осигурява квалифицирана академична подготовка, в резултат на която завършилите ще притежават компетентности, необходима за:
Докторската програма осигурява както необходимата теоретично-концептуална и методическа подготовка за осъществяването на научни изследвания по актуални проблеми на образованието и възпитанието, така и съдейства за формиране на умения за изследователска и преподавателска дейност в различни направления на педагогическото познание в областта на теорията на възпитанието и дидактиката.
Цели на подготовката на докторантите по докторската програма:
Методи и форми на обучение в докторската програма:
Пояснителни бележки Обучението в редовна докторантурата изисква събирането на 60 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение. Обучението в задочна докторантурата изисква събирането на 45 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение.
|
Професионално направление: 1.3. „ПЕДАГОГИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО…“ Докторска програма: „Методика на обучението по български език и литература в началния етап на образованието” Образователна и научна степен „доктор” |
Форма на обучение: редовна/ задочна Продължителност на обучението: 3 години/ 4 години |
КВАЛИФИКАЦИОННА ХАРАКТЕРИСТИКА Докторската програма по „Методика на обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен”, Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по... осигурява квалифицирана академична подготовка за продуктивна научноизследователска дейност на теоретично и на емпирично равнище с цел разработване на фундаментални и приложни проблеми на методическата теория и на учебната практика. Завършилите програмата ще могат:
Цели на подготовката на докторантите по професионално направление 1.3.:
Методи и форми на обучение в докторската програма:
Пояснителни бележки Обучението в редовна докторантурата изисква събирането на 60 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение. Обучението в задочна докторантурата изисква събирането на 45 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение.
|
Професионално направление: 1.3. „ПЕДАГОГИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО…“ Докторска програма: „Методика на обучението по философски дисциплини“ Образователна и научна степен „доктор” |
Форма на обучение: редовна/ задочна Продължителност на обучението: 3 години/ 4 години |
КВАЛИФИКАЦИОННА ХАРАКТЕРИСТИКА Докторската програма по „Методика на обучението по фисолософски дисциплини”, Професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по..., осигурява квалифицирана академична подготовка за продуктивна научноизследователска дейност на теоретично и на емпирично равнище с цел разработване на фундаментални и приложни проблеми на методическата теория и на учебната практика. Завършилите програмата ще могат:
Цели на подготовката на докторантите по професионално направление 1.3.:
Методи и форми на обучение в докторската програма:
Пояснителни бележки Обучението в редовна докторантурата изисква събирането на 60 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение. Обучението в задочна докторантурата изисква събирането на 45 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение.
|
Професионално направление: 3.4. СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ Образователна и научна степен „доктор” |
Форма на обучение: редовна/ задочна Продължителност на обучението: 3 години/ 4 години |
КВАЛИФИКАЦИОННА ХАРАКТЕРИСТИКА Докторската програма по социална работа осигурява подготовка за успешно изпълнение на експертни, консултантски и управленски функции в институции и организации, осъществяващи изследователска и академична дейност, развиващи социални проекти и програми. Завършилите програмата могат да изпълняват успешно на високо професионално и научно ниво висши експертни и административни функции в държавни, местни, частни и неправителствени структури, да участват в планирането, операционализирането и провеждането на социалната политика. Придобилите образователната и научна степен Доктор по професионално направление 3.4. Социални дейности притежават необходимата теоретична и методологическа подготовка да осъществяват или ръководят оригинални и независими изследвания с научна и приложна стойност.
Цели на подготовката на докторантите по професионално направление 3.4.:
Методи и форми на обучение в докторската програма:
Пояснителни бележки Обучението в редовна докторантурата изисква събирането на 60 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение. Обучението в задочна докторантурата изисква събирането на 45 кредита за година или общо 180 кредита за целия перод на обучение.
|
Шифър | Докторска програма | Акредитацията е валидна до: |
ФАКУЛТЕТ ПО ПЕДАГОГИКА | ||
1.1. | Образователен мениджмънт | 12.05.2021 г. |
1.2. | Теория на възпитанието и дидактиката | 27.10.2021 г. |
1.2. | История на педагогиката и българското образование | 27.10.2021 г. |
1.3. | Методика на обучението по български език и литература в началния етап на образованието | 08.05.2020 г. |
1.3. | Методика на обучението по философски дисциплини | 08.05.2020 г. |
3.4. | Социални дейности | 12.02.2020 г. |