Срок на обучение: 3 семестъра
Форма на обучение: редовна (държавна поръчка и платено обучение)
Ръководител: доц. д-р Диана Игнатова
e-mail: ddignatova@uni-sofia.bg
Магистърската програма Логопедия – Комуникативни нарушения на развитието е предназначена за бакалаври по логопедия и се осъществява само в редовна форма на обучение - по график, съобразен със спецификата на аудиторните дейности (лекции и упражнения) и потребностите на работещите студенти.
Приемът на студентите се извършва в зимен семестър, по успех от дипломата за завършено висше образование (не по-нисък от много добър 4.50) и според оценката от предварителното събеседване (за обучение по държавна поръчка).
Професионалната квалификация на завършилите програмата е: Логопед – Комуникативни нарушения на развитието.
Завършилите магистърска степен по тази програма могат да работят с деца и възрастни с всички форми на езикова и говорна патология. Знанията и уменията им за работа с комуникативните нарушения при децата са особено задълбочени. Допълнителните им компетенции, получени с магистърската степен, се простират в следните области: експертна диагностика и терапия на комуникативните нарушения на развитието; експертна работа в диагностичен екип по идентификацията и оценката на тези нарушения; експертна консултантска дейност, свързана с детската езикова и говорна патология; експертна работа по ранна превенция на детските комуникативни нарушения; собствена научно-практическа дейност; ръководна научно-практическа дейност на логопеди бакалаври; мениджмънт на логопедични заведения. Обучението завършва със защита на дипломна работа.
Логопедът-магистър може да извършва научни изследвания и да повиши образованието си в докторска образователно-научна степен, да работи на самостоятелна (частна) практика и към институции от различни сфери – образователна, медицинска, социална: общообразователни училища, детски градини, специални училища,
центрове за подкрепа и личностно развитие на деца със СОП, центрове за деца с комуникативни нарушения, рехабилитационни центрове за деца и юноши с двигателни, интелектуални, сензорни нарушения, рехабилитационни центрове за възрастни, лечебни заведения за болнична и извънболнична помощ, домове за социални грижи и др.
Конспект за събеседване
(за обучение по държавна поръчка)
1. Лична мотивация за продължаване на образованието в избраната магистърска програма, професионален опит и перспективи за развитие.
2. Статут на логопедията в национален и в световен план, тенденции в развитието на науката.
3. Дискусионни аспекти на понятийния апарат на логопедията в контекста на комуникативните нарушения на развитието.
4. Място на логопедията в съвременната система на науките и в съвременната практика.
5. Основи на логопедичната терапия – принципи, цели, специфика, приложение.
При подготовката на студентите в магистърската програма се прилага смесен вариант на обучение, чрез който се съчетават присъствени и виртуални занимания. По този начин се осигурява независимост от време и място с използване на електронна платформа. Така се постига индивидуализация и диференциация на учебния процес, с възможност за прилагане на различни стилове на преподаване и учене, организация на съвместни синхронни и асинхронни учебни дейности в процеса на обучение.