Двугодишна квалификация "Авторски театър"
Квалификацията е предназначена за студенти с творчески потенциал и креативност. В основата са идеите и практиките на тези, които в началото на XX век извършиха „голямата театрална реформа” – Г. Крейк, А. Апия, П. Беренс, Г. Фукс и техните последователи: М. Рейнхард, Вс. Мейерхолд, Ал. Таиров, Е. Вахтангов, К. С. Станиславски, Ал. Жари, Ж. Кокто, П. Клодел, А. Арто, Б. Брехт, П. Пискатор. Програмата се фокусира върху творчеството на двама уникални творци – Йежи Гротовски – най-значимия реформатор в историята на световния театър, с естетиката на негови „Беден театър” и Гео Милев – българският модернист, чиято театрална мисъл и естетика, макар и много преди Гротовски, е съпоставима и съизмерима с неговата.
Студентите ще бъдат обучавани не в посока производство на художествени факти, а в посока раждане на художествени артефакти, за да могат в последствие да се включат в някоя от пътеките на „живия театър”, който преди всичко е въпрос на духовна комуникация, на среща на човеците.
„Човекът – това не сме ние самите. Човекът – това са връзките ни с другите човеци.” (Йежи Гротовски)
Програмата съзнателно не е насочена единствено към някоя от конкретните театрални специалности – драматург, режисьор, хореограф, сценограф, актьор – така, както ги познаваме от наличното до сега театрално образование. Целта е студентите да се докоснат и навлязат в същността на всяка отделна специалност, от една страна, от друга – да я виждат в контекста на цялото, да могат да съчетават всички отделни аспекти на театралното, да изграждат цялостна концепция и визия, да постигат авторското, оригиналното, личностното, а не художествените резултати да бъдат копие на познати вече такива.
Квалификацията ще подготвя творци от ново поколение. Не толкова за работа в държавните театрални структури, а като свободни артисти, присъстващи свободно на театралния пазар – както националния, така и международния – и свободно кооперириращи се с други подобни артисти в различни проекти или различни творчески екипи. Тъй като пред тях ще стои и предизвикателството на много телевизионни и филмови продукции, програмата предвижда и обучение в тази посока – присъствие пред микрофон и камера, както и поведение по време на интервю или кастинг.
I-ви семестър | II-ри семестър | ||
| 1.Човекът – творец и неговите трансгресии от античното до модерното (II) 2. Сцената като гранична ситуация 3.Контекста на съвременния автор – български и балкански театър 4. Арт – физикъл тренинг | ||
III-ти семестър | IV-ти семестър | ||
|
| ||
ПРАКТИКА | |||
Ателие ДРАМАТУРГИЯ | Ателие ХОРЕОГРАФИЯ | Ателие РЕЖИСУРА | Ателие АКТЬОРСТВО |
Ателие МУЗИКА | Ателие ПРОСТРАНСТВО | Ателие Гостуващи творци | Ателие Поведение пред микрофон и камера |