Начало / Новини / Новини и събития / Екип на ФП участва в среща по проект Еразъм+ “Осмелете се! Работни колективи, обучаващи се за по-добра подкрепа на промяната”

   
Екип на ФП участва в среща по проект Еразъм+ “Осмелете се! Работни колективи, обучаващи се за по-добра подкрепа на промяната”

Проф. д-р Лиляна Стракова и д-р Жулиета Величкова-Борин от Факултета по педагогика участваха в поредна работна среща по проект Еразъм+ “Осмелете се! Работни колективи, обучаващи се за по-добра подкрепа на промяната” - 2022-1-FR01-KA220-SCH-0000891, която се проведе от 20 до 23 май 2025 г. в град Шамбери, Франция.

21 май 2025 г. бе академичен ден, посветен на анализ на резултати от емпирични изследвания и иновации в образованието в областта Горна Савоя.

На 22 май 2025 г. изследователските екипи от България, Франция, Италия и Гвиана се включиха в Националната научна конференция с международно участие, организирана от френския екип, ръководещ проекта, на тема: “Изграждане и управление на колективи в учебните заведения”. Изследователската работа на отделните екипи по проекта се обединяваше от идеята, че в контекста на все по-сложни образователни мисии, развитието на работни колективи представлява подходящ и устойчив подход за укрепване на лидерския капацитет в образованието, педагогическите иновации и успеха на учениците.

1

В рамките на конференцията особен интерес сред участниците - над 150 директори на учебни заведения (гимназии и колежи) и преподаватели от областта Савоя и съседните области във Франция, предизвика Работилница 1, организирана от българския екип: “Подкрепа на ученици, застрашени от отпадане от образователната система, чрез колективни действия (България). Представяне на български системи, мобилизиращи училищната медиация, социалната работа и междупрофесионалното сътрудничество за предотвратяване на ранното отпадане от училище на деца и ученици от уязвими групи”.

2

В последния ден на работната среща бе представен новоизлезлият сборник на френски език със статии на членовете на екипите по проекта. Екипът на Софийския университет “Св. Климент Охридски” участва с две статии: Проф. д-р Лиляна Стракова, “Роля на взаимодействието семейство-училище за превенция на отпадането на децата от училище в България”; Д-р Жулиета Величкова-Борин, “Извънкласните и извънучилищните дейности – основни образователни ресурси за намаляване на риска от отпадане от училище”.

11