20.12.2021
С всяко следващо издание, екипът зад ABLE Activator си поставя за цел да развие предприемаческите и лидерските умения на 30 активни студенти и млади професионалисти на възраст от 20 до 35 г., давайки им практическо знание за стартирането на собствен бизнес и пряк достъп до ресурси в предприемаческата екосистема.
Четвъртото издание на програмата стартира на 25 февруари 2022 г., като желаещите могат да кандидатстват за участие до 15 януари 2022 г. тук.
Програмата е с продължителност 6 уикенда, по време на които участниците имат възможност да преминат през различни стъпки от стартирането на бизнес, да изградят екипи и трупат знания от първа ръка от най-изявените представители на стартъп екосистемата в страната, а също така от лидери от иновативни корпорации и международно признати организации. Специални събития се предвиждат всяка сряда, на които участниците ще имат възможност да се запознаят с историите на успешни български предприемачи и да посетят иновативни стартиращи компании. Целта на обучението е да съчетае натрупването на практически умения за бизнес и лидерство с развитието на мрежата от контакти на участниците.
Програмата се реализира от Асоциация на българските лидери и предприемачи (ABLE) с генералната подкрепата на Фондация „Америка за България“ и Обединена Българска Банка.
Малко повече за ABLE Activator:
Програмата е интензивна и базирана изцяло на метода на учене чрез преживяване с много практически задачи и симулации. Курсът ще протече в рамките на 6 дълги уикенда (петък-неделя), като всеки от тях ще покрие следните модули:
- Лидерски потенциал и предприемачество (25-27 февруари)
- Генериране на идеи и формиране на екипи (5-6 март)
- Създаване на стойност и тестване приложимостта на идеите (18-20 март)
- Бизнес модел, ценообразуване и встъпване на пазара (26-27 март)
- Маркетингова стратегия, продажби и преговори (9-10 април)
- Добре дошли в общността на ABLE (15-17 април)
Програмата ще завърши с презентиране на проектите, създадени в ABLE Activator - т.нар. в предприемаческите среди Демо ден, на който всеки от екипите ще представи разработената от тях идея, която може да има както бизнес, така и социална насоченост.
Последният от модулите е посветен на приобщаването на успешно завършилите програмата към Асоциацията на българските лидери и предприемачи, с официална церемония по връчване на сертификати и приемане в най-обединената общност от предприемчиви хора в България. Най-изявените участници в програмата ще имат възможността да получат стипендии.
Какво ще получат участниците в програмата?
- Практически знания, които да ги водят по пътя на осъществяване на една идея - от нейното създаване до представянето на пазара на работещ социален или бизнес проект.
- Споделяне на опит от първа ръка от основатели на стартиращи компании в България, лидери в различни сфери на бизнеса, международни гости и световно признати лектори, чието официално обявяване предстои на откриващото събитие на програмата.
- Подробно разбиране на ключовите аспекти на предприемачеството и иновациите в глобален контекст.
- Безопасна среда, където ще могат да развият креативност и критично мислене, да практикуват комуникационни и презентационни умения, както и работа в екип, да чуват обратна връзка и да подобряват представянето си.
- След успешно завършване на програмата, всеки от участниците ще получи възможност да се включи като пълноправен член в Асоциацията на българските лидери и предприемачи.
Какви са условията за участие?
Потенциалните кандидати са на възраст между 20 и 35 години, имат силна мотивация да се развиват като лидери и предприемачи, както и да допринасят за положителната промяна на средата в България.
Задължително условие е да владеят английски език и да имат възможност да посещават всички модули от програмата.
Срокът за кандидатстване е 15 януари и става чрез попълване на апликационна форма на сайта на програмата www.activator.bg
30 от всички кандидатствали ще бъдат избрани за участие в програмата, като таксата за включване е 590 лв. Предвижда се най-изявените сред тях студенти да получат стипендии.
За всеки от участниците ще бъдат осигурени храна, напитки и кафе паузи, както и транспорт и нощувки по време на модулите на програмата, които ще се проведат извън София.