9. В сектор „Прием на студенти” на отдел „Образователни дейности” кандидатите за преместване от чуждестранни висши училища представят следните документи:
1. Заявление по образец ;
2. Академична справка – преведена и легализирана, удостоверяваща успешно положени изпити по съответните дисциплини с присъдените кредити и хорариум;
3. Копие от дипломата за средно образование.
а) Когато средното образование е завършено в чужбина, се представя копие на удостоверение за завършено средно образование, издадено от Регионално управление на образованието (РУО);
4. Служебна бележка за положени кандидатстудентски изпити (за специалности, за които се изискват кандидатстудентски изпити – специалност Медицина и специалност Фармация).
10. Документите на кандидатите за преместване от чуждестранни висши училища се разглеждат по специален ред с оглед признаване на периода на обучение в чужестранното висше училище и съответното експертно становище. Одобрени кандидати могат да бъдат премествани в първи или втори курс на обучение на съответната специалност. Не се допуска преместване на кандидати от чуждестранни висши училища в трети и по-горни курсове на обучение.
11. Окончателното решение по заявленията на кандидатите за преместване от чуждестранни висши училища се взема от ректорското ръководство.
11.1. Заявления с отрицателно решение от ректорското ръководство не се връщат за преразглеждане.
12. На одобрените за преместване от чуждестранни висши училища студенти се издава заповед за записване, която се обявява не по-късно от 25 септември 2024 г.
13. Преместените от чуждестранни висши училища студенти се записват в съответния факултет до 5 дни след издаване на заповедта. При записване се заплаща и семестриалната такса за обучение в специалността съгласно заповед на Ректора за учебната 2024/2025 г.