„Силно оценяваме допълнителната помощ, която ни се предоставя, тъй като е невъзможно тази огромна площ да бъде поддържана от ограничения персонал, с който разполагаме. Всякакви доброволчески дейности са добре дошли и занапред“, заяви Петя Попова, главен специалист в Учебно-експерименталната база към Софийския университет „Св. Климент Охридски“.
Учебно-експерименталната база на Ботаническата градина и Биологическия факултет към Софийския университет „Св. Климент Охридски“ беше разкрасена по време на доброволческа инициатива за подобряване на различните градини на територията на базата. Доброволците прекараха деня в различни градинарски дейности като плевене, копане, косене, изваждане на луковици и засаждане на билки.
Този район служи изцяло за образователни цели – за разпространение на знания за растителното царство и опазването на застрашените биологични видове. Благодарение на усилията на участниците в инициативата бяха подобрени условията в градината в разгара на летния сезон.
Инициативата е част от ежегодната доброволческа кампания на L'Oréal – Citizen Day. Проектът Citizen Day стартира в световен мащаб през 2010 г. с цел да даде израз на ангажираността на L’Oréal към социалната отговорност на компанията, като организира ден на колективни доброволни действия от страна на своите служители. Миналата година над 24 000 служители от цял свят взеха участие в Citizen Day, достигайки 32 000 бенефициенти в 420 различни организации.
От 2011 г. служителите на компанията в България участваха доброволно в социални инициативи като реконструкцията на две софийски училища, реновиране на паркове и други подобрения в градската среда.
„Целта на инициативата Citizen Day е да обедини хората навсякъде по света около една-единствена цел – да се отблагодарим на общността чрез доброволческа дейност, предприета от служителите ни. Тази година решихме да помогнем на Университетската ботаническа градина като продължение на чудесното ни сътрудничество със Софийския университет по националната стипендиантска програма „За жените в науката“. Градината изисква постоянна поддръжка и съм щастлива, че дадохме нашия принос за такава чудесна кауза“, каза Бриджит Стрелър, генерален директор на L’Oréal България.
Подобен вид доброволчески дейности служат и като пример за ангажиране на обществото в подобряването на местните общности и околната среда.