Начало / Университетът / Факултети / Стопански факултет / За студентите - Актуално / Календар Магистри / Курс по Социално предприемачество в Стопанския факултет на СУ за втора поредна година

   

01.03.2018

 

Курс по Социално предприемачество в Стопанския факултет на СУ за втора поредна година

 

(репортаж на БНТ за второто издание на курса по Социално предприемачество в Стопанския факултет)

 

След успеха на курса през първата година и повече от 100 студенти и последователи, които взеха участие в пилотното издание през 2017 година, Стопанският факултет и "Обединени идеи за България" обявяват, че тази година курсът по Социално предприемачество продължава, по-силен, мотивиращ и полезен за всички с интерес към създаване на социални бизнеси.

 

От 2017 година като съорганизатори на курса се включват и партньорите от Ринкър Център, които ще споделят опит, знания и реални казуси на български социални предприемачи.

 

Курсът е избираем за бакалаври и магистри в Стопанския факултет и е отворен за всички съмишленици, които проявяват интерес към социалното предприемачество.

Ако си мислите, че това е поредният академичен предмет, ще бъдете приятно изненадани! Курсът цели да подготви студентите за реалния свят на бизнеса като стъпва върху примери за успешни социални предприятия в България, Кения, Южна Африка и САЩ.

 

Студентите ще имат възможност да придобият практически знания и умения, свързани с изграждане, финансиране и управление на социално предприятие. Дискутирайки казуси от България и света, студентите ще научат основните стъпки, предизвикателства и цели във фазите на дизайн, стартиране и скалиране на успешни предприемачески инициативи със социален елемент.

 

 

2

 

 

В съдържанието на курса са включени анализи на различни бизнес структури, методи за управление на ресурси, структуриране на екип, ефективни техники за продажби и маркетинг. Студентите ще разглеждат стратегии, рискове и предизвикателства при стартиране и управление на социално предприятие.

 

 

Практическата насоченост на курса, за сметка на силно ограничена теоритична постановка, е основно предимство на предмета.

 

Част от казусите, които са предвидени за студентите включват:

 

1) Danimal – корпоративно развитие на продукт за най-бедната част от населението в Южна Африка;

 

2) Таратанци – създаване и финансиране на устойчив бизнес модел за социално предприемачество в България, насочен към развитие на културата.

 

4) Заслушай се – структуриране на успешен бизнес модел на социално предприятие, насочено към овластяване на хората с увреден слух.

 

5) Ruby Cup – валидация, ценообразуване и дистрибуция на продукт, насочен към жени от третия свят.

 

6) Заедно в час – стратегии за растеж и постигане на устойчивост на ресурсите, проект с визия да постигне качествено образование за всяко дете в България.

 

 

3

 

В курса са предвидени гост лектори, опитни професионалисти в сферата на социалното предприемачество.

 

Курсът стартира на 1-ви март 2018 г. в Стопански факултет на бул. Цариградско шосе 125. Лекциите ще се провеждат всеки четвъртък от 18:30 в зала 200.

 

Не пропускайте да се запишете във Фейсбук групата, за да следите за актуални новини по темата: https://www.facebook.com/groups/1874014669502001/