Начало / Новини / Конкурси / Конкурси за административни длъжности / Архив / Конкурс за попълване състава на екипа на проект BG-RRP-2.004-0008-C01 „СУ – МАРКЕР ЗА ИНОВАЦИИ И ТЕХНОЛОГИЧЕН ТРАНСФЕР (SUMMIT)“

   

Срок за подаване на документите: до 17.00 часа на 25.04.2025 г.

 

ОБЯВА

конкурс за попълване състава на екипа на проект BG-RRP-2.004-0008-C01 „СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ – МАРКЕР ЗА ИНОВАЦИИ И ТЕХНОЛОГИЧЕН ТРАНСФЕР (SUMMIT)“ по стълб 2 „Създаване на мрежа от изследователски висши училища“ в рамките на компонент „Иновативна България“ от НПВУ към програмата за ускоряване на икономическото възстановяване и трансформация чрез наука и иновации

 

Проект BG-RRP-2.004-0008-C01 „СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ – МАРКЕР ЗА ИНОВАЦИИ И ТЕХНОЛОГИЧЕН ТРАНСФЕР (SUMMIT)“ по стълб 2 „Създаване на мрежа от изследователски висши училища“ в рамките на компонент „Иновативна България“ от НПВУ към програмата за ускоряване на икономическото възстановяване и трансформация чрез наука и иновации набира 1 (един брой) ЕКСПЕРТ ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ като част от екипа за изпълнение на дейност 3.5. „Интелектуална собственост и трансфер на технологии“ по проекта, за изпълнение на следните функции и задължения:

  1. Подпомога за успешното реализиране на проектните дейности, свързани с защита и трансфер на интелектуални права, с особен акцент върху патентите за изобретения.
  2. Провежда предварителни патентни проучвания за установяване на предшестващо състояние на техниката, новост и изобретателска стъпка на разработките, патентна чистота и др.
  3. Идентифицира и подготвя информация за защита на патенти, търговски марки, полезни модели и др.
  4. Извършва целенасочени патентни проучвания за страната и чужбина, преди търговски операции и договори.
  5. Изготвя анализи на патентната ситуация, установена при проучванията.
  6. Набавя изходната информация, изготвя патентна документация, включително описания, формулировки на претенции и чертежи.
  7. Координира дейностите, свързани с получаването на патенти и защитата на интелектуална собственост, с научните групи и партньори.
  8. Подпомага и участва в оценката на възможностите за трансфер и комерсиализация на технологии, с акцент върху изобретенията.
  9. Подготвя и подава патентни заявки, както на национално, така и на регионално и международно ниво, в съответствие с изискванията на Патентно Ведомство на РБ, Европейското патентно ведомство (EPO), Световната организация за интелектуална собственост (WIPO) и други релевантни институции.
  10. Следи процеса на експертиза на подадените патентни заявки и осигурява необходимата комуникация с патентните ведомства.
  11. Управлява портфолиото от патенти по проекта, включително следене на срокове за подновяване и плащане на годишни такси.
  12. 12. Консултира екипа на проекта по въпроси, свързани с патентното законодателство и възможни правни рискове (в случай че е с висше юридическо образование)
  13. Участва в патентни спорове, изготвя възражения или защити пред патентни ведомства и други релевантни институции. (в случай че е с висше юридическо образование)
  14. Провежда обучения относно основните принципи на патентната защита и управлението на интелектуална собственост.
  15. Своевременно информира координатора на дейност 3.5. за открити грешки в документацията.
  16. При необходимост изпълнява и други конкретно възложени задачи от координатора на дейност 3.5., свързани с дейността по проекта.
  17. Спазва, отнасящите се до длъжността разпоредби правила и актове на СУ “Св. Климент Охридски”.
  18. Работи с информационните системи на Софийския университет, като попълва коректно данните.
  19. Използва служебния си имейл адрес за комуникация за служебни цели при изпълнение на служебните си задължения.
  20. Спазва възприетите правила за работа с регистрите за обработка и съхранение на лични данни.
  21. Извършва и други задачи в рамките на професионалните задължения възложени от координатора на дейност 3.5.
  22. 22. Спазва правилата на добрите нрави и на академичната етика на територията на СУ “Св. Климент Охридски”.
  23. Отнася се с уважение към честта и достойнството на колегите си, преподавателите, студентите, докторантите, специализантите и на работниците и служителите на СУ “Св. Климент Охридски”.
  24. Пази доброто име на академичната общност и на СУ “Св. Климент Охридски” и не злоупотребява с доверието им
  25. Поддържа контакт с отделите в Централната университетска администрация и представители на факултетите във връзка с изпълнението на дейност 3.5. от проекта;
  26. Съгласува дейността си със съответните отдели в Централната университетска администрация, имащи отношение към изпълнявания проект, и ползва техния опит и препоръки с цел постигане на максимална ефективност при реализирането на проекта;
  27. Подпомага изпълнението на всички дейности чрез приемане и предаване на документи.
  28. Докладва периодично за напредъка по извършваните операции и дейности на координатора на дейност 3.5. и на членовете на управленския екип.
  29. Следи за стриктното изпълнение на дейностите в срок, като подготвя месечни отчети и ги предава на координатора на дейност 3.5.
  30. Участва в подготовката на междинните и заключителен отчет за изпълнението на проекта.
  31. Поддържа връзки с координатори, експерти и изпълнители по проекта.
  32. Води установената за дейност 3.5. по проекта документация.
  33. Участва в комуникацията с екипа за управление на проекта с цел подготовката и изпълнението на проектните дейности, когато е необходимо;
  34. Участва в планираните срещи по проекта;
  35. Подготвя отговори и допълнителна информация, свързани с конкретните възложени дейности по проекта при поискване.
  36. Идентифицира проблеми, свързани с изпълнението на дейност 3.5. от проекта и докладва за тях на ръководителя
  37. Изпълнява указанията, заповедите и решенията на Ректора и Академичния съвет на СУ “Св. Климент Охридски”, а така също ръководствата и указанията за изпълнение на дейностите по проекта.
  38. Спазва отнасящите се до длъжността разпоредби, правила и актове на СУ “Св. Климент Охридски”.

 

1. Длъжност в екипа за изпълнение Експерт интелектуална собственост

 

2.

 

 

Функции в екипа за изпълнение

 

Участие в изграждане, контрол, управление и поддържане на вътрешна екосистема на интелектуална собственост и Технологичен трансфер на университета.

Подбор на научни разработки с иновативен потенциал за

превръщането им в иновации за индустриализация от бизнеса.

Участие в подготовка на кадри и повишаване квалификацията

им в областта на Интелектуалната собственост и свързаните с нея аспекти на технологичния трансфер

 

3.

 

 

Необходимо образование

 

Придобито висше образование, с минимална образователно-квалификационна степен "бакалавър" по специалностите „Интелектуална собственост“, „Природни науки, математика и информатика“, „Технически науки“, „Аграрни науки и ветеринарна медицина“, или по професионалните направления „Медицина“, „Стоматология“, „Фармация“ или „Право“ или еквивалентна образователна степен и специалност придобита в чужбина еквивалентни на посочените.

 

4.

 

 

Необходима експертиза

 

Специфичен опит в областта на патентите, индустриалната собственост минимум 2 г.

Западен / чужд език - ползване на английски език поне на ниво В1.

Компютьрна грамотност.

Избраните членове на екипа за изпълнение на проекта ще имат право на възнаграждение за изпълнение на задълженията си, посочено по-долу:

 

1. Длъжност в екипа за изпълнение Експерт интелектуална собственост
2. Месечна сума с включени осигуровки за работодателя

2 100 лв. месечно

Не се плаща допълнително възнаграждение за клас прослужено време

Сумата включва и дължимите осигуровки от страна на работодателя

3. Брой месеци по проекта 14 месеца от 01.05.2025 г. до 30.06.2026 г.
4. Брой часове на ден 8 часа дневно, 5 дни седмично
5. Брой позиции 1

 

Необходими документи за кандидатстване:

  • Заявление (свободен текст с посочена позиция, за която кандидатства лицето и
  • посочени данни за контакт), адресирано до Ректора;
  • Автобиография (CV европейски формат),
  • Копие от дипломи за висше образование,
  • Копия от други дипломи, свидетелства и удостоверения за придобити квалификация и правоспособност,
  • Копие от документ, удостоверяващ трудовия стаж и професионален опит в посочената област - трудова книжка (когато е приложимо), др.
  • Служебна бележка от работодател (когато е приложимо).

 

Документи се приемат до 17.00 ч на 25.04.2025 г. на имейл адрес sakonstant@uni-sofia.bg

 

Етапи на конкурса:

  1. Запознаване с документите на кандидатите и допускане до участие в процедурата на тези, които отговарят на изискванията.
  2. На 29.04.2025 г. от 14.00 ч. събеседване с допуснатите кандидати. Събеседването ще се проведе на адрес бул. „Цар Освободител“ № 15, етаж 1, кабинет 8 или онлайн на изпратена на кандидатите връзка за контакт на посочения от тях имейл в заявлението за кандидатстване.
  3. Избраните изследователи ще бъдат назначени в екипа за изпълнение на проекта според предвидения график на дейностите, за които са ангажирани.