Срок за подаване на документите: до 17.00 часа на 25.04.2025 г.
ОБЯВА
конкурс за попълване състава на екипа на проект BG-RRP-2.004-0008-C01 „СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ – МАРКЕР ЗА ИНОВАЦИИ И ТЕХНОЛОГИЧЕН ТРАНСФЕР (SUMMIT)“ по стълб 2 „Създаване на мрежа от изследователски висши училища“ в рамките на компонент „Иновативна България“ от НПВУ към програмата за ускоряване на икономическото възстановяване и трансформация чрез наука и иновации
Проект BG-RRP-2.004-0008-C01 „СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ – МАРКЕР ЗА ИНОВАЦИИ И ТЕХНОЛОГИЧЕН ТРАНСФЕР (SUMMIT)“ по стълб 2 „Създаване на мрежа от изследователски висши училища“ в рамките на компонент „Иновативна България“ от НПВУ към програмата за ускоряване на икономическото възстановяване и трансформация чрез наука и иновации набира 1 (един брой) ЕКСПЕРТ ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ като част от екипа за изпълнение на дейност 3.5. „Интелектуална собственост и трансфер на технологии“ по проекта, за изпълнение на следните функции и задължения:
- Подпомога за успешното реализиране на проектните дейности, свързани с защита и трансфер на интелектуални права, с особен акцент върху патентите за изобретения.
- Провежда предварителни патентни проучвания за установяване на предшестващо състояние на техниката, новост и изобретателска стъпка на разработките, патентна чистота и др.
- Идентифицира и подготвя информация за защита на патенти, търговски марки, полезни модели и др.
- Извършва целенасочени патентни проучвания за страната и чужбина, преди търговски операции и договори.
- Изготвя анализи на патентната ситуация, установена при проучванията.
- Набавя изходната информация, изготвя патентна документация, включително описания, формулировки на претенции и чертежи.
- Координира дейностите, свързани с получаването на патенти и защитата на интелектуална собственост, с научните групи и партньори.
- Подпомага и участва в оценката на възможностите за трансфер и комерсиализация на технологии, с акцент върху изобретенията.
- Подготвя и подава патентни заявки, както на национално, така и на регионално и международно ниво, в съответствие с изискванията на Патентно Ведомство на РБ, Европейското патентно ведомство (EPO), Световната организация за интелектуална собственост (WIPO) и други релевантни институции.
- Следи процеса на експертиза на подадените патентни заявки и осигурява необходимата комуникация с патентните ведомства.
- Управлява портфолиото от патенти по проекта, включително следене на срокове за подновяване и плащане на годишни такси.
- 12. Консултира екипа на проекта по въпроси, свързани с патентното законодателство и възможни правни рискове (в случай че е с висше юридическо образование)
- Участва в патентни спорове, изготвя възражения или защити пред патентни ведомства и други релевантни институции. (в случай че е с висше юридическо образование)
- Провежда обучения относно основните принципи на патентната защита и управлението на интелектуална собственост.
- Своевременно информира координатора на дейност 3.5. за открити грешки в документацията.
- При необходимост изпълнява и други конкретно възложени задачи от координатора на дейност 3.5., свързани с дейността по проекта.
- Спазва, отнасящите се до длъжността разпоредби правила и актове на СУ “Св. Климент Охридски”.
- Работи с информационните системи на Софийския университет, като попълва коректно данните.
- Използва служебния си имейл адрес за комуникация за служебни цели при изпълнение на служебните си задължения.
- Спазва възприетите правила за работа с регистрите за обработка и съхранение на лични данни.
- Извършва и други задачи в рамките на професионалните задължения възложени от координатора на дейност 3.5.
- 22. Спазва правилата на добрите нрави и на академичната етика на територията на СУ “Св. Климент Охридски”.
- Отнася се с уважение към честта и достойнството на колегите си, преподавателите, студентите, докторантите, специализантите и на работниците и служителите на СУ “Св. Климент Охридски”.
- Пази доброто име на академичната общност и на СУ “Св. Климент Охридски” и не злоупотребява с доверието им
- Поддържа контакт с отделите в Централната университетска администрация и представители на факултетите във връзка с изпълнението на дейност 3.5. от проекта;
- Съгласува дейността си със съответните отдели в Централната университетска администрация, имащи отношение към изпълнявания проект, и ползва техния опит и препоръки с цел постигане на максимална ефективност при реализирането на проекта;
- Подпомага изпълнението на всички дейности чрез приемане и предаване на документи.
- Докладва периодично за напредъка по извършваните операции и дейности на координатора на дейност 3.5. и на членовете на управленския екип.
- Следи за стриктното изпълнение на дейностите в срок, като подготвя месечни отчети и ги предава на координатора на дейност 3.5.
- Участва в подготовката на междинните и заключителен отчет за изпълнението на проекта.
- Поддържа връзки с координатори, експерти и изпълнители по проекта.
- Води установената за дейност 3.5. по проекта документация.
- Участва в комуникацията с екипа за управление на проекта с цел подготовката и изпълнението на проектните дейности, когато е необходимо;
- Участва в планираните срещи по проекта;
- Подготвя отговори и допълнителна информация, свързани с конкретните възложени дейности по проекта при поискване.
- Идентифицира проблеми, свързани с изпълнението на дейност 3.5. от проекта и докладва за тях на ръководителя
- Изпълнява указанията, заповедите и решенията на Ректора и Академичния съвет на СУ “Св. Климент Охридски”, а така също ръководствата и указанията за изпълнение на дейностите по проекта.
- Спазва отнасящите се до длъжността разпоредби, правила и актове на СУ “Св. Климент Охридски”.
1. | Длъжност в екипа за изпълнение | Експерт интелектуална собственост |
2.
|
Функции в екипа за изпълнение
| Участие в изграждане, контрол, управление и поддържане на вътрешна екосистема на интелектуална собственост и Технологичен трансфер на университета. Подбор на научни разработки с иновативен потенциал за превръщането им в иновации за индустриализация от бизнеса. Участие в подготовка на кадри и повишаване квалификацията им в областта на Интелектуалната собственост и свързаните с нея аспекти на технологичния трансфер |
3.
|
Необходимо образование
| Придобито висше образование, с минимална образователно-квалификационна степен "бакалавър" по специалностите „Интелектуална собственост“, „Природни науки, математика и информатика“, „Технически науки“, „Аграрни науки и ветеринарна медицина“, или по професионалните направления „Медицина“, „Стоматология“, „Фармация“ или „Право“ или еквивалентна образователна степен и специалност придобита в чужбина еквивалентни на посочените. |
4.
|
Необходима експертиза
| Специфичен опит в областта на патентите, индустриалната собственост минимум 2 г. Западен / чужд език - ползване на английски език поне на ниво В1. Компютьрна грамотност. |
Избраните членове на екипа за изпълнение на проекта ще имат право на възнаграждение за изпълнение на задълженията си, посочено по-долу:
1. | Длъжност в екипа за изпълнение | Експерт интелектуална собственост |
2. | Месечна сума с включени осигуровки за работодателя | 2 100 лв. месечно Не се плаща допълнително възнаграждение за клас прослужено време Сумата включва и дължимите осигуровки от страна на работодателя |
3. | Брой месеци по проекта | 14 месеца от 01.05.2025 г. до 30.06.2026 г. |
4. | Брой часове на ден | 8 часа дневно, 5 дни седмично |
5. | Брой позиции | 1 |
Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление (свободен текст с посочена позиция, за която кандидатства лицето и
- посочени данни за контакт), адресирано до Ректора;
- Автобиография (CV европейски формат),
- Копие от дипломи за висше образование,
- Копия от други дипломи, свидетелства и удостоверения за придобити квалификация и правоспособност,
- Копие от документ, удостоверяващ трудовия стаж и професионален опит в посочената област - трудова книжка (когато е приложимо), др.
- Служебна бележка от работодател (когато е приложимо).
Документи се приемат до 17.00 ч на 25.04.2025 г. на имейл адрес sakonstant@uni-sofia.bg
Етапи на конкурса:
- Запознаване с документите на кандидатите и допускане до участие в процедурата на тези, които отговарят на изискванията.
- На 29.04.2025 г. от 14.00 ч. събеседване с допуснатите кандидати. Събеседването ще се проведе на адрес бул. „Цар Освободител“ № 15, етаж 1, кабинет 8 или онлайн на изпратена на кандидатите връзка за контакт на посочения от тях имейл в заявлението за кандидатстване.
- Избраните изследователи ще бъдат назначени в екипа за изпълнение на проекта според предвидения график на дейностите, за които са ангажирани.