Начало / Новини / Архив / Архив на Горещи новини / Втора „говорилница" се проведе днес в Конферентната зала на СУ

   
Втора „говорилница" се проведе днес в Конферентната зала на СУ

Днес в Конферентната зала на СУ "Св. Климент Охридски" се проведе вторият дискусионен семинар от поредицата Говорилници.Pro на тема "Кой казва, че автобиография се пише лесно?" Тази говорилница се провежда със съдействието на Кариерния център на СУ.

Лекторите Елена Тодорова от Manpower, Емилиян Крумов - HR и бизнес консултант и Ива Колева - ръководител на екипи в голяма компания и основател на "Идея в действие" предложиха освен нестандартен интерактивен формат на семинара и нестандартни гледни точки по стандартни въпроси:

  • Креативното vs стандартното представяне;
  • Автобиографията не е изповед, или предвидимата „пълна“ кошница;
  • Искам и мога или само така си мисля – граундинг и реална мотивация;
  • Зная ли къде кандидатствам – изстрел в тъмното или наистина искам този работодател?

Говорилници.Pro е съвместен проект на фондация „Смарт” и на кариерните центрове към Софийски университет „Св. Климент Охридски”, Нов български университет и Университет за национално и световно стопанство.

Семинарът ни отговаря как да бъдем по-успешни, когато си търсим работа, излизайки от скучния презентационен формат. Говорилницата е полезна за всички млади хора, за които подготовката за кандидатстване за работа извиква притеснения и повдига въпроси.

„Важните въпроси, на които хората търсят отговор най-често, и на които ние би трябвало да можем да си отговорим, ако искаме да успеем са:

Кой съм аз?

Какво мога?

Какво обичам?

Какво искам?”,

разясниха HR-ите. Те представиха и характеристиките на Идеалния служител:

• Уменията са по-важни от дипломата

• Личността е по-важна от опита

• Правилото за 10 000 часа практика

• Важна е комуникацията

• Значението на произхода

• Добър живот = добра общност

• "Качи се в ракетата"

• Кариерата включва много роли

• Грешките са безценен опит.

От Говорилница.Pro се погрижиха да разяснят как да напишем автобиографията си така, че да ни забележат? Съветите са следните:

• вашата визитка пред работодателя

• добре обмислена и систематизирана, актуална и вярна информация

• кратка, грамотно написана, прецизно форматирана

• резюме на вашия опит, умения и знания

• отговаря на конкретните изисквания в обявата

• отнема време, предвидете го

• изтрийте всичко излишно

• отпечатайте и прегледайте

• на език, според ползвания в обявата

• формати - Europass, хронологична, функционална, креативна (+/- на всяка, кога и как да ги ползваме)

„Намери си работа, която ти харесва и никога няма да ти се налага да работиш”- това е крилата фраза на Конфуций, която лекторите използваха като основен съвет, за бъдещите кандидатстващи за работа.

Следващите семинари ще бъдат на 18 май от 10.00 часа в Приемната на ИРЦ и от 14.00 часа в Конферентната зала. Темите са „Работата не търси мен – аз търся работата” и „Кога 1+1=11 или как да общуваме и отстояваме правата си на работното място”.