Срок на обучение: 2 семестъра
Форма на обучение: редовна (платено обучение)
Начало – от зимен семестър
Ръководител: гл. aс. д-р Красимира Дренска
e-mail: kdrenska@uni-sofia.bg
тел.: 02 9706 261
Магистърската програма задълбочава и профилира уменията и познанията на студентите относно теориите и практиките, свързани със знаково-символната страна на визуалното изкуство, както и със спецификата на визуалното възприятие. Тя е ориентирана към кандидати, които имат художествена подготовка и професионална квалификация „учител“, завършили бакалавърска степен, свързана с визуалните изкуства, дизайна, анимацията, архитектурата и пр. във висши училища, които провеждат обучение в тези специалности.
В основата на магистърската програма Педагогика и семиотика на изобразителното изкуство стоят няколко теоретични дисциплини, фокусирани върху общата семиотика, съвременните педагогически концепции, теории и школи, психологията на зрителното възприятие, както и върху различни теории за знака във визуалните изкуства. Успоредно с това, обучението предвижда по-тясна специализация в различни области – графичен дизайн и визуална комуникация, иконопис, аспекти на живописните практики, съвременни изобразителни техники. В програма е търсен балансът на теоретични и практически дисциплини.
Реализацията на дипломираните магистри по Педагогика и семиотика на изкуството е свързана с дейността на учители по изобразително изкуство в общообразователното училище; преподаватели във всички специализирани художествени училища; педагози, работещи в сферата на извънкласното и неформалното образование; специалисти в сферата на издателската и рекламната дейност (графичен дизайн, оформител, илюстратор); експерти в различни художествени и музейни институции; експерти в обществени, държавни и общински структури, свързани с работа в областта на културата и художественото образование.
Прием: За кандидатите за платената форма на обучение, приемът е на базата на успеха от дипломата за висше образование.
При подготовката на студентите в магистърската програма се прилага смесен вариант на обучение, чрез който се съчетават присъствени и виртуални занимания. По този начин се осигурява независимост от време и място с използване на електронна платформа. Така се постига индивидуализация и диференциация на учебния процес, с възможност за прилагане на различни стилове на преподаване и учене, организация на съвместни синхронни и асинхронни учебни дейности в процеса на обучение.