Срок за подаване на документите: 23 октомври 2025 г.
GATE институт “Големи данни в полза на интелигентно общество” е научноизследователски институт, създаден през 2019 в София, България като съвместна инициатива между Софийския университет „Св. Климент Охридски“, Технологичния университет Chalmers и изследователския институт Chalmers Industrial Technology (CIT), Швеция.
Мисията на GATE е да:
- Създаде екосистема на световно ниво за научни изследвания и приложни иновации в областта на Големите Данни и Изкуствения Интелект.
- Бъде свързващото звено между академичната общност, правителствените институции и индустрията в областта на големите данни и изкуствения интелект.
- Служи като катализатор на икономически растеж с висока добавена стойност, основан на иновации, дигитализация и предприемачество в областта на големите данни и изкуствения интелект в редица икономически сектори.
GATE създава добавена стойност и иновационни постижения в следните четири стратегически приложни области:
- Градове на бъдещето
- Интелигентно правителство
- Умна индустрия
- Дигитално здраве
Във връзка с интензивното си развитие, GATE търси Заместник директор по бизнес развитие, който да координира резултатите от изследователски и иновационни проекти на GATE и тяхната приложимост спрямо бизнес партньори.
Заместник директор по бизнес развитие
Отговорности на позицията:
- Управление и координация на стратегическите и оперативните аспекти на бизнес развитието на Институт GATE
- Активно развитие на нови възможности и поддържане на дългосрочни партньорства за постигане на стратегическите и финансови цели на института.
- Разширяване и поддържане на международна мрежа от корпоративни партньори. Оценка на нови бизнес и проектни възможности, анализ на рисковете и финансовите резултати.
- Изготвяне на проектни предложения и координация на съвместни инициативи с партньори. Управление на комуникацията и синхронизацията на дейностите.
- Подкрепа на екипа по бизнес развитие при разработването на професионални курсове и програми за корпоративни партньори.
- Подпомагане на екипа при подготовката и реализацията на изследователски проекти с индустриални партньори. Управление на договорите за финансиране и правата за интелектуална собственост.
- Развитие на партньорства с фондове за рисков капитал и дялово инвестиране в сферата на иновациите и стартъп компаниите.
- Организация и координация на събития за популяризиране на института и привличане на нови партньори и спонсори.
- Провеждане на маркетингови проучвания за идентифициране на нови бизнес възможности и анализ на пазарни тенденции. Разработване на стратегии за разширяване на пазарния дял и оценка на текущите маркетингови кампании.
- Управление на инфраструктурата на института и осигуряване на максимално използване чрез привличане на нови клиенти и бизнес възможности.
- Преговори и сключване на договори с външни организации. Контрол върху изпълнението на договорните условия.
Изисквания към кандидатите:
- Магистърска степен по икономика, администрация и упрвление, информационни технологии или подобна област.
- Допълнителна магистърска степен или специализация по бизнес администрация е допълнително предимство.
- Минимум 10 години опит
- Доказан опит в създаването и поддържането на партньорства с клиенти, инвеститори или стратегически съюзници.
- Доказан опит в постигането на бизнес цели, като увеличаване на пазарни дялове, разширяване на мрежа от партньори и увеличаване на приходите.
- Опит в управление на проекти, особено такива с мултифункционален и международен обхват.
- Познания и опит в целенасоченото развитие на нови пазари и продуктови линии.
- Добри умения за писмена и устна комуникация, отлично владеене на говорим и писмен английски език.
- Умения за работа с бизнес софтуер (CRM системи, ERP, Microsoft Office, инструменти за анализ).
- Познания в дигитален маркетинг, анализ на данни и технологии (предимство в съвременния бизнес контекст).
- Умения за работа в екип, гъвкав, адаптивен към промени, ефективeн и добре организиран.
- Аналитичен ум с внимание към детайлите, креативен и ефективен при анализиране и решаване на сложни проблеми.
- Чувствителност и конфиденциалност по отношение на информацията.
- Доказани умения за планиране и организация и способност за поемане на инициатива, постигане на цели и показатели, спазване на срокове, определяне на приоритети и работа под натиск.
- Способност за самооценка и активно търсене на възможности за обучение, готовност за учене, за подобряване на ефективността на личното управление и способност за адаптация.
- Позитивно мислене и подход към отговорностите, устойчивост в постигането на цели и преодоляване на предизвикателства.
- Практическа ориентация с висока степен на почтеност, честност и етични стандарти.
Нашето предложение:
- Ръководна позиция с професионално социално и икономическо въздействие.
- Принос към стратегията за научни изследвания и иновации на GATE посредством управление на портфолиото от изследователски и иновационни проекти.
- Многобройни възможности за международно сътрудничество, обмен на знания и по-нататъшно професионално развитие на най-високо ниво.
- Достъп до развита научно-изследователска инфраструктура, включваща платформата на GATE и лабораториите за отворени иновации.
- Възможност за работа в новата сграда на GATE – модерна и привлекателна среда, подкрепяща креативността и производителността.
- Атрактивното възнаграждение за Вашите отговорности, сериозни умения и опит.
Как да кандидатствате:
Моля, изпратете своите данни и документи за кандидатстване, като попълните формата Application Form – Gate (gate-ai.eu) до 23.10.2025 г.:
- Мотивационно писмо, разкриващо Вашия интерес към позицията (max. 1 pp)
- CV
- Копие от дипломи за завършено образование, свидетелства и удостоверения за придобити квалификация и правоспособност
- Копие от документ, удостоверяващ трудовия стаж и професионален опит в посочената област
- Две препоръки или лични референции под формата на лице за мнение и телефон за контакт, предоставени от кандидата в мотивационното писмо или директно приложени като самостоятелен файл
- Подписана и сканирана декларация, в която присъства текст:
Съгласявам се личните ми данни да бъдат събирани, обработвани и съхранявани във връзка с настоящото ми кандидатстване за позицията Ръководител управление на портфолио проекти.
Етапи на конкурса:
- Запознаване с постъпилите документи на кандидатите и допускане до участие в процедурата на тези, които отговарят на изискванията, посочени в обявата. Избраните кандидати ще бъдат информирани до 23.10.2025 г.
- Събеседване с допуснатите кандидати ще се проведе до 24.10.2025 г.
- Всички кандидати, с които е проведено събеседване, ще бъдат информирани за резултатите от проведения конкурс.
- Избраните кандидати ще бъдат назначени на трудов договор.
За допълнителна информация, моля разгледайте нашия сайт www.gate-ai.eu и се свържете с нас на: career@gate-ai.eu
Като кандидатствате за тези длъжности, Вие доброволно предоставяте личните си данни и съгласие за обработването им, с цел набиране и подбор на персонал. Обработката на вашите лични данни се извършва в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 (Общ регламент за защита на данните), Закона за защита на личните данни и свързаните с това нормативни актове в България.