Начало / Университетът / Преподаватели / Сигнали за нередности

   

Помогнете да подобрим организацията на административното обслужване и учебния процес в Софийски университет:

Тук можете:
- да сигнализирате за нередности в административното обслужване в Софийски университет, с които сте се сблъскали;
- да споделите мнение или направите предложение за подобравяне качеството на административното обслужване;
- да информирате за нередности в учебния процес или дадете предложения за подобряването му.

Коментари

”Опровержение и извинение”

Здравейте, искам да направя опровержение на подадения от мен сигнал, свързан с гл. ас. д-р Д. Рачева, която води предмета "Обучение по художествени дейности в занимания по интереси" на 2-ри курс "Неформално образование", редовно обучение и да се извиня на преподавателя за неоснователните обвинения. Споделената информация е некоректна и невярна.

Преподавател, който се държи нередно с цял курс.

Здравейте, искам да се оплача от гл. ас. Д. Рачева, която води предмета "Обучение по художествени дейности в занимание по интереси" на 2-ри курс "Неформално образование" редовно обучение.
Всеки път, в който караме часове се държи неадекватно спрямо всички колеги от курса и крещи, като винаги оправданието, е че "не е на кеф". Също така отменя часове в последния момент, държи се неуважително, заплашва колегите и не води часовете си по график.

ISIC карти

Платих си картата преди месец, но в системата все още се очаква одобрение на плащането, тоест някой да погледне документа, който съм качила и да го одобри. Писах на имейла на системата за издаване на карти няколко пъти и не получавам отговори седмици наред.

Нередности в администрацията на университета и НЕИЗДАДЕНА ISIC КАРТА

Пиша относно неизчезващ с времето проблем, който срещам не само във
Физическия факултет, но и в цялото административно тяло на университета. А
именно несериозното изпълнение (или по-скоро неизпълнение) на задълженията
и отговорностите на служителите от администрацията.

Студент-магистър съм и вече пета година подред се сблъсквам с едни и същи
системни спънки, които отнемат голяма част от времето ми да разрешавам и
които, при съвестна работа, не биха съществували. Администрацията е
тромава и незаинтересована.

В началото на семестъра заплатих съответната сума и предадох необходимите
документи и снимка за издаване на т.нар. ISIC карта. Семестърът вече
приключи. Още не съм я получил и, доколкото разбрах, дори не съм в
списъците с издадени карти. Преди месец отидох в отдел студенти към
Физическия факултет да попитам кога ще мога да я получа. От там ме
насочиха към факултетската библиотека. Тъй като библиотеката не работи
всеки ден, а следва режим заради утежненото от пандемията положение, се
наложи допълнително да ходя до факултета друг ден. Там потърсиха името ми
в списъците и сред вече издадените карти, но не откриха нищо и ми
съобщиха, че не присъствам в нито един от списъците и че трябва да се
обърна към картовия център на университета. Писах на картовия център,
откъдето ми заявиха, че трябва да се свържа с ISIC България. Писах на ISIC
България. До ден днешен отговор няма от тях. Отново се свързах с отдел
студенти, които ми пратиха телефон, на който да се обадя и на който аз
няма да се обадя.

Нещата не могат да се случват по този начин. Това е проблем, който би
трябвало да се разреши в рамките на ден, а не цял месец да обикалям
нагоре-надолу и да ръчкам хората по трасето да си свършат работата. Това
са професионалисти във висше учебно заведение. Очаквам отношението към
работата им да е подобаващо. Уви, не това е налице.

Неиздадената ISIC карта е прашинка на фона на системните проблеми и съответно едва забележим техен
симптом, но тази карта, най-малкото, ми дава достъп до библиотеката на факултета. Учебници по физика почти не могат да се намерят в България, което превръща липсата на тази карта в сериозен личен проблем, възпрепятстващ плавното протичане на обучителния процес.

Оплакване от преподавател

Здравейте искам да съобщя за нередност от преподавател от факултета по науки, образование и изкуства Крася Каваклова. Тя искаше от курса да й пратим план-конспекти в хартиен вариант, даже и цветни, по Еконт или Спиди като се има в предвид, че сме й ги пратили онлайн. Не знам колко средства за изразходили колегите, които живеят в чужбина, но на мен всичко това ми струваше приблизително 20лв - принтиране, купуване на папки и джобове и най-вече използването на куриерската услуга. Не мисля, че е редно да се дават излишни средства за неща, които могат и са изпратени по онлайн път.

Нередности в Биологически факултет

Когато кандидатствах преди 1 години в Биологически факултет беше една страхотна мечта изпълнена с мотивация за това което ми предстои. Да, това беше преди да стана едва 2ри курс. Колкото добри и съобразителни преподаватели има, двойно на тях е точно обратното. Причините са много, за които нямам думи.
Как е възможно да ти направят програма с лекции и на вторият ден да имаш лекции 12 часа и в същия ден изпит на друг предмет. Трудно е да се разпределят лекциите и изпитите ли,че се налага да пропуснем едно от двете?
Как е възможно да имаш изпит в платформата Moodle и поради техническа грешка да не те допуснат до изпит и доцента да ти каже ,,Нищо не мога да направя,, при положение,че доцентите са тези, които настройват изпитите и отговарят за тях и са длъжни да се свържат с администратора за техноческата грешка, а НЕ аз! Отделно да ми се сложи ултиматум, че имам време до 18ч да направя (някак си) изпита, което е невъзможно, тъй като администраторите, студентския отдел, доценти и тн. НИКОГА не отгаварят за по-малко от един-два дни по посочен имейл и телефонен номер, които се издирват из интернет. (Ако съм честна, досега никога не са ми отговаряли на посочените телефони в сайта на СУ и всички зададени в интернет)
И как е възможно да си ,,изял и глътнал,, учебници, помагала,лекции и допълнителна информация и да те скъсат в последния момент за най-маловажната грешка?
Как е възможно да си задочна форма на обучение три седмици по 12 часа, при положение ,че след шестият час мозъкът не асимилира никаква информация и да не може да оцъстваш повече от две упражнения и да ги възобновиш друг ден, при положение, че ПОЧТИ НИКОЙ работодател не би те пуснал три-четири седмици отпуска. Нали все пак, затова сме задочна форма на обучение и нали зареди това работим , за да може да си платим ,,обучението,, в университета? Аз до ден днешен не знам за какво ми отиват парите!
Толкова мрачно и неподържано място не бях виждала, пък те от Covid19 са се уплашили като там може да хванеш нещо по сериозно. Както и да е , главният проблем е, че няма НИКАКВА организация и НИКОГА не бих предложила СУ на някой кандидат-студент, а точно обратноно!
Обучаващите и цялата система в СУ (лично при мен БФ) ме демотивира и отвари от образованието в БГ!

Това е подигравка, хладнокръвие и несъобразителност от страната на доцентите към студентите!
Думите са много, но действията никакви! Затова ще придължавате да губите студенти, които си ни представяте като пачка пари просто..

Преподавател редовно повишава тон на студентите в часовете

В часовте по английска граматика, първи курс,
Часовете се провеждат в 8:30 в петък, с първи блок, 524 зала. Госпожа Алексиева
Редовно ни повишава тон. Намирам го за неуважително.
Следващата стъпка ще е да подам оплакване в ректората.
Моля направете нещо. Благодаря.

Библиотечно обслужване

Днес, 02.10.2019, към 17:15 (работно време на библиотеката - до 18:00) не получих качествено обслужване в библиотека "Нордика", 5 етаж в централната сграда на Ректората. При предоставени достатъчно библиографски данни за ограничаване на обхвата на търсенето (така че с малко усилия да мога да намеря книгата си), въобще не бях упътен към релевантния сектор.

Търсех книга дарение на норвежки език във връзка с историческа граматика на скандинавските езици (дори само историческа граматика е достатъчно) - езиковедската литература се категоризира отделно от останалата, като в допълнение имаме и разделение по език - библиотекарката искаше сигнатура, с каквато аз не разполагах, понеже нямах достатъчно данни за самостоятелно търсене по заглавие, нито по година на издаване или автор(и). Като се има предвид обема на езиковедската литература на норвежки език в библиотека "Нордика" и това, че аз познавам значителна част от заглавията в тази категория, би следвало да се заключи, че по метода на изключването и впоследствие по бърз преглед на съдържанието (например) на книги, щях в кратък срок (в рамките на работното време, ако не и много по-бързо) да установя коя е книгата, която търся, и дали е налична към този момент в библиотеката.

На влизане представих валидна карта за библиотеката.

Какви мерки ще се вземат във връзка с безполезното за мен посещение при "специалист" към СУ?

Липса на критерии при оценяване

Здравейте, искам да подам оплакване от проф. Веселин Бояджиев във връзка с неговите методи на преподаване на материала и оценяване. Начинът, по-който професорът оценява, е меко казано "интересен". Той няма нищо общо с присъствието или знанията на студентите. Бояджиев оценява изцяло на база лични симпатии и преференции, с липса на каквато и да е безпристрастност!

ЦИЕК - Тюркология и алтаистика

Здравейте! Както пише в описанието (,,Помогнете да подобрим организацията на административното обслужване и учебния процес в Софийски университет: Тук можете да споделите мнение или направите предложение за подобравяне качеството на административното обслужване) се надявам да успея да помогна за реализирането на повече специалисти в тази област като изразя изумлениета си относно системата, а именно частите от 1ва до 8ма по турски. Хубаво ще е да се промени оценяването: Предложение: системата да е на проценти. Ако студентът не се е справил с една част от изпита, оценката да не е 2 само заради конкретната част, а да е сумарно съставена от всички части на един изпит.)

НА ОСНОВАНИЕ ЧЛ.2, АЛ. 2, ЧЛ.7 И ЧЛ.17 ОТ ЕТИЧНИЯ КОДЕКС НА УЧИТЕЛИТЕ,СЛУЖИТЕЛИТЕ И РАБОТНИЦИТЕ

Здравейте,
желая да споделя възмущението си от ас. д-р Светослав Близнашки (асистент по Експериментален дизайн и изследователски методи в психологията). Преподавателят се държи по изключително неуважителен, иронизиращ и саркастичен начин със студентите, уронващ тяхното достойнство. Аз лично се чувствам унизена и жестоко обидена от неговото поведение. Ас. Близнашки си позволява да отправя заплахи и закани за саморазправа, като умишлено провокира в отсрещния чувство за вина, безпомощност и инфантилност. Инициатор на проблеми. Заради преподаватели, като него учебното заведение деградира и се увенчава с неуспех в последните години.
На последното ни семинарно занятие, което се проведе на 03.04.2019г. ас. Близнашки зададе въпрос "Всичко ясно ли е?", при което никой не пожела да отговори. След което ни попита "Знаете ли какво ще се случи сега?!", след което продължи (цитирам по памет) "След като Вие си позволявате да не ми отговаряте, аз също ще мълча и ако ме попитате нещо занапред няма да ви отговарям". В тази мълчалива обстановка останахме в продължение на 10-15мин. След което преподавателят стана от стола си и започва да ни обвинява, като определи поведението на студентите (а именно мълчанието, от което аз (вероятно и колегите), се чувстваха фрустрирани), като "форма на агресия", което цитирам дословно "няма да остане безнаказано". С поведението си асистента заяви, че повече не може и не желае да ни гледа и ни каза "довиждане", като категорично добави да напуснем аудиторията.
Моля да се вземат необходимите мерки, на основание чл. 2, ал. 2, чл. 7 и чл. 17 от Етичния кодекс на учителите, служителите и работниците!

Отдел студенти ГГФ

Здравейте !

Искам да изкажа изключетелното си лошо впечатление от Отдел "Студенти" на Геолого-географски факултет . Имах "приятен" разговор по телефона с тях , да не говорим , че като идеш лично е още по-лошо отношението. Една от жените там ( не се представи, за това я наричам така) при простия ми въпрос за конкретна дата ми се развика , че ме мързяло да проверя в интернет , а аз се опитах и просто нея открих , затова реших да позвъня .Лично на мен ми е по лесно да потърся нещо в интернет отколкото да разговарям с тези груби жени в отдела. Бях нахокана , нагрубена и почти ми беше затворен телефона без да ми се даде информацията , която поисках . За мен е недопустимо в учебно заведение , като Софийски университет, някой от служителите да се държи по този начин , лично аз ако се държа по този начин на работа ще бъда санкционнирана . Та интересно ми стана , каква им е работата на тези жени там? Може би да крещят и да не дават информация на студентите ли, а и да ги обиждат. Към кой трябва да се обръщаме ние студентите , ако те явно неискат да ни съдействат ?
Надявам се поне да има разговор с тези жени , абсолютно не допустимо , непрофесионнално отношение , никои човек не заслужава такова отношение.

Отдел студенти

Здравейте !

Искам да изкажа изключетелното си лошо впечатление от Отдел "Студенти" на Геолого-геогеографски факултет . Имах "приятен" разговор по телефона с тях , да не говорим , че като идеш лично е още по-лошо отношението. Една от жените там ( не се представи, за това я наричам така) при простия ми въпрос за конкретна дата ми се развика , че ме мързяло да проверя в интернет , а аз се опитах и просто нея открих , затова реших да позвъня .Лично на мен ми е по лесно да потърся нещо в интернет отколкото да разговарям с тези груби жени в отдела. Бях нахокана , нагрубена и почти ми беше затворен телефона без да ми се даде информацията , която поисках . За мен е недопустимо в учебно заведение , като Софийски университет, някой от служителите да се държи по този начин , лично аз ако се държа по този начин на работа ще бъда санкционнирана . Та интересно ми стана , каква им е работата на тези жени там? Може би крещят и да не дават информация на студентите ли, а и да ги обиждат. Към кой трябва да се обръщаме ние студентите , ако те явно неискат да ни съдействат ?
Надявам поне да има разговор с тези жени , абсолютно не допустимо , непрофесионнално отношение , никои човек не заслужава такова отношение.

кадрова политика

Моля, изгонете некадърниците от Университета, за да не се наложи да ги изритват собствените им студенти.

специалност "Културология"

Добър ден! Пиша тук, защото съм потресена от отношението на преподавател по Богословие и кино! По програма тази избираема дисциплина е до седем часа, а преподавателят ни държи до осем, девет или десет вечерта. Осен това, за тези четири часа имаме 15 мин. за почивка. По време на лекцията нямаме право да посещаваме нито тоалетна, нито да излезем и да разговаряме по телефона по спешност. Колкото и стриктен да е преподавателят, колкото и да държи на предмета си, това е недопустимо. Аз лично излезнах дискретно да разговарям по телефона, защото мой близък звънеше на пожар, при положение, че знае за моите лекции. Следователно последва скандал, че съм излезнала и съм разговаряла по телефона, след което бях помолена просто да напусна лекцията! По време на лекционните занятия преподавателят пуши електронна цигара, което също не ми се струва подходящо, предвид че ние не можем да излизаме четири часа от стаята! До колкото съм наясно живеем в 21 век и подобно поведение ми се струва непрофесионално! Да не говорим, че преподавателят коментира и заплащането си, което получава, за да провежда тези лекции! Едва ли ще променя нещо, но поне не бива да стоим безгласни на този абсурд!

Срещу окупацията

Здравейте,
пиша тук, за да подкрепя колегите си и да застана зад тях с името си.
Действията на самонареклите се "Ранобудни" са както законово, така и морално укорими. Подкрепата за тях вместо да расте, както те твърдят, спада, и то с все по-бързи темпове.
Въпросите за загуба както на финанси, така и на време, както за университета, така и за мен и за всичките ми колеги, стоят и биват задавани все по-силно и все по-гласно. Скоро ще бъдат крещяни.
Затова се обръщам към цялото ръководство на СУ с молба ако не друго, поне да излезе и гласно да заяви какви ще бъдат последиците от тази окупация за всеки един от нас - както за протестиращите, така и за останалите. Ще има ли санкции, ще има ли обезщетения, как ще се наваксат пропуснатия материал и финансовите загуби?

С Уважение,
Василена Димчева,
Специалност Право, IV курс
ЮФ

...

Господин ректор как може да не се интересувате какво се случва с хиляди студенти,как може да ни потъпквате правата така,къде е полицията,искаме си университета,искаме да учим.Искам да знам по какъв начин ще бъдем компенсирани за финансовите загуби,които имаме заради вашето бездействие?Искам и настоявам да потърсите отговорност от всички окупатори.Най-малкото,което заслужават е прдупреждение за изключване?

Студентската окупация

Планирате ли налагането на предвидените в правилника санкции на нарушителите? Ако не, бихте ли публикували официален списък с всички разпоредби на ПУДСУ, които могат да се нарушават в продължение на седмици без последствия?

Студентска окупация

Здравейте.

Докога ще продължава информационното затъмнение по отношение на "студентската окупация" на сградата на Ректората? Защо не публикувате ясна информация за мерките, които ръководството на университета предприема, за да защити правата на мнозинството от своите студенти, които вече трета седмица биват нарушавани непрекъснато от едно малцинство, което дори не е съставено изцяло от студенти? Какви мерки се предприемат срещу хората, нарушаващи в продължение на три седмици чл. 6, ал.1, 2 и 3 от Правилника за устройство и дейност на СУ?

Защо се публикува писмо на ректора към министъра на вътрешните работи, защитаващо академичната автономия, когато сградата на Ректората е вече трета седмица под пълния физически контрол на едно малцинство, на което никой не е гласувал властта, която реално упражнява?

Защо чрез бездействие се позволява сградата на Ректората да се използва като щабквартира за организация на протести и демонстрации, нямащи нито едно конкретно искане за подобряване на образователната система?

Защо не се иска съдействие от органите за опазване на обществения ред, който е видимо нарушен, защо студентите се призовават към търпение и разбиране вече трета седмица без наличие на каквито и да е резултати? Защо се култивира обстановка на напрежение между студенти-окупатори и останалите, която може реално да ескалира до физически сблъсък?

Изпити по литература 4-ти курс френска филология

Здравейте,

Бих искал да попитам, възможно ли е 4-те изпита по френска литература (става въпрос за различни епохи и за Септемврийската сесия), да са в един и същ ден от един и същ час? Имайки предвид, че съм 4-ти курс и имам да взимам всичките по-горе посочени 4 литератури, ми се струва меко казано невъзможно, а завършването ми крайно далечно...Отговора на катедра Романистика по този въпрос беше, цитирам: "Съвпадението е неизбежно". От тук възникват и въпросите ми: 1. Неизбежно ли е съвпадението?, 2. Може ли нещо да се направи или отново ние сме си виновни? 3. Кой може да помогне в случая, към кого да се обърна/нем? и ред други... Дано да има отговор, защото това положение крайно ме тревожи. Благодаря предварително!

izpiti

И ние биотехнолозите искаме да попитаме дали е възможно да се направи нещо по въпроса със дублирането на датите за изпити!!! Оказва се че през септемврийската сесия изпитите по Цитология и Математика са в един ден и един час 04.09.2012г. 9:00 !!! Надявам се да се направи нещо по Въпроса и датата на един от изпитите да бъде променена!! :)

Електронно плащане на семестър

На страницата за плащане на семестър по електронен път, има линк към документ с годишните такси за различните специалности. Този документ е за 2010/2011 г. и цифтите са различни от това което платих в началото на първия семестър. Проблема е и че не намирам линка към новия документ. До колкото си спомням за специалност Психология, редовно обучение бакалавър таксата е 250 лв за семестър, но друго си е човек да го види черно на бяло.

ВЪЗРАЖЕНИЕ относно Общо Събрание на ФНПП на СУ

До Председателя
на Студентски Съвет
на СУ „Св. Климент Охридски”
Цвета Георгиева

Копие до Контролния Съвет
на СУ „Св. Климент Охридски”

Копие до Председателя
на Общо Събрание
на ФНПП на СУ „Св. Климент Охридски”
проф. Клавдия Сапунджиева

Копие до новия председател
на ФНПП на СУ „Св. Климент Охридски”

Копие до Ректора
на СУ „Св. Климент Охридски”
проф. дин Иван Илчев

Копие до Декана
на Факултет по Начална и Предучилищна Педагогика
на СУ „Св.Климент Охридски”
проф. дпн Божидар Ангелов

ВЪЗРАЖЕНИЕ

На студентите, присъствали на Общо събрание за избор на делегати от състава на студентите и докторантите във Факултет по Начална и Предучилищна Педагогика на СУ „Св. Климент Охридски”, провело се на 27.10.2011г.
Уважаеми колеги,
Оспорваме неорганизирания и странен начинна избор на делегати за Общо събрание на Факултет по Начална и Предучилищна Педагогика на СУ „Св. Климент Охридски” на 04.11.2011г.
Мотивите ни са следните:
1. Появи се непознато лице, което императивно заяви, че ще води събранието, и небеше гласувано като водещ.
2. Не беше поискана легитимация от присъстващите на събранието като действащи студенти, което ни кара да считамеза възможна намесата на външни лица на гласуването.
3. Не се водеше в момента протокол и непознатото лице заяви, че ще го напише допълнително.
4. Не беше дебатиран и обяснен начинът на гласуването – явен или таен. Не беше гласувано.
5. В движение се променяше регламентът.
6. След приключването на гласуването пристигнаха 3-ма колеги, които поискаха да станат членове на Общото събрание и отново заради тях бе проведено друго гласуване. Съответно те станаха членове на ОС!?
7. Липсваше комисия по изборите.
8. Не беше следено количеството гласове от повече от един човек.
9. Не ни беше представена в писмен вид статистика на гласувалите.
10. Не бе гласувана отделно кандидатура за представител на студентите във ФС на ФНПП, а под натиск се взе решение това да бъде човекът с най-много гласове!
11. По време на събранието и по време на гласуването се случиха изумителни неща. Вместо да бъде избран 1 докторант, в движение и по време на гласуването станаха двама.
Уважаеми колеги, от името на 21 от присъстващите студенти от ФНПП на т.нар. избори настояваме спешно да обявите изборите за касирани и да излъчите друг водещ, който ще спазва елементарните демократични и етични правила при организацията и воденето на избори. Оспорваме липсата на каквато и да е процедура при осъществяването на изборите. Даваме си ясна сметка какво стана, защо стана така, но академичният дух на СУ „Св. Кл. Охридски” не ни позволява да правим квалификации. Молим да обявите до 31.11. 2011 г. на обяд решението си за организирането на нови честни и прозрачни избори. В противен случай ще бъдем принудени да запознаем компетентите органи извън СУ със ситуацията около изборите от 27.10.2011 във ФНПП и да свикаме пресконференция за медиите на 1.11.2011. Това в никакъв случай няма да рефлектира добре върху името на СУ „Св. Климент Охридски” и върху Вашата дейност. Надяваме се, че си давате сметка, че избраните по този фарсов начин представители на студентите и докторантите във ФНПП ще делигитимира присъствието им в Общото събрание на Факултета, в който учим и ще накърни нашият авторитет пред преподавателите ни!
Считаме, че Общото Събрание бе опорочено и манипулирано.
Изказваме острото си недоволство и възмущението си от организацията и манипулацията на вота.
Настояваме да бъде организирано ново Общо събрание ПРЕДИ 04.11.2011г., а резултатите от сега проведеното да бъдат касирани.
Считаме за наше право да получим бърза ответна връзка, в противен случай декларираме готовността си да я потърсим по всички законово разрешени начини, в това число и със съдействието на медиите.

С уважение,

1. Стефка Дочева Илиева
2. Гергана Димитрова Гинева
3. Вивиана Теофанова Георгиева
4. Мария Милкова Минкова
5. Константин Костадинов Антонов
6. Елиза Пламенова Нанева
7. Илия Никола Бело
8. Ася Людмилова Иванчева

31.10.2011г.
гр. София

Константин Антонов
Специална педагогика ф.н. 90517
ФНПП
СУ "Св. Климент Охридски"

vsi4ko

всичко в биологически факултет е под всякаква критика, но за трета година се налага да се клонирам, за това моля ръководството на факултета да разбере , че най- малкото клонирането на хора е незаконно и по тази причина няма как клонингът ми да е на един изпит, а аз на друг- за поредна година се указва че на една дата , по едно и също време има повече от един изпит - справки - изпит по микробиология, биостатистика, физика и СВГ и всичко това на 09,09,2011г. Аз искам да ида на повишителен по микро ама няма как, защото някой олигофрен е преценил че или трябва да се набутам с 50 лева за ликвидация или да остана с оценката която едно че не ме устроива, второ че е нереална- хора писали не по темата имат 6?!!

adres za dostap

sazhaljavam, no "adres za dostap" ne raboti na 31.05.2011
doc. dr. Todor Shopov
FKNF, katedra po metodika

има ли някой ....

Има ли някой, който е подал оплакване или е сигнализирал за нередност чрез тази система да е удовлетворен? Дали има ефект от подаването на сигнали? Нещо променя ли се? Ако има някой нека да се обозначи и каже как се променило нещо към по-добро след неговото оплакване.
Иван Иванов

Плащане на наема за общежитие чрез ePay

Надявам се че някой чете тези неща и може да направи нещо по въпроса този път наистина...
В момента системата за плащания на наемите на общежитията през ePay неработи. По-точно не работи регистрацията в системата. Останах изненадан, че няма възможност и през uni-sofia.bg да се регистрирам и да си плащам общежитието навреме. НАПРАВЕТЕ НЕЩО ... ТАЗИ ГОДИНА

малко уважение

Уважаеми Модератор/ Административно лице,

Насъбрала съм сериозни оплаквания за организацията на учебната дейност в СУ и ще си търся правата.
Нашия курс - социални дейности, задочно е дискредитиран многократно. В историята на обучението си сме събрали много интересни случки от типа:
1) лектор по 1 дисциплина 2 дена подред не благоволи да дойде на лекции или да ни предупреди, а ние имаме по 4 дена лекции за една дисциплина
2) лекциите по една дисциплина бяха насрочени за 9:00 в ректората и след като целият ни курс чака чинно повече от 45 мин от деканата ни казаха, че е станала грешка и трябва да отидем във ФНПП. След като всички се качихме на автобусчето и отидохме до ФНПП се оказа, че нашия лектор и там го няма, а по телефонаа от деканата ни казаха отново да се върнем в Ректората... после се оказа че ни объркали с редовните студенти....
3) според разписанието на занятията ни за този семестър, част от колегите трябва някак си да се раздвоят и да присъстват на лекции в Ректората и на 4ти км. по едно и също време на различни дисциплини - а всички дисциплини се организират специално и само за нашия курс
4) така и никой не благоволи за 3 години да ни обясни дали могат да се прехвърлят кредити между семестрите и благодарение на това леко недоглеждане от страна на учебен отдел се оказва, че за зимен семестър не достигат креди на целия курс, а ние вече приключваме летния (защото сме задочно)
5) по горната точка според администрацията на факултета по педагогика нашия курс не може да премине в следваща година и трябва да ни насрочат някаква изборна, каквото и да е, според това кой лектор се съгласи да ни поеме и да посещаваме лекции през март или април през уикендите. Искам само да отбележа, че ние сме задочно, защото работим и голяма част от нас са от провинцията.
Излъгах се да запиша задочно с надеждата, че няма да се занимавам с административни глупости, а ще идвам да уча, да си взема изпитите и по живо, по здраво. Поправете ме ако греша, но понеже задочниците идват за 3 седмици в университета и едвам са си изпросили отпуските, всичко би трябвало да се случва много точно и стегнато.
Според постъпките на работещите в учебен отдел си личи, че не изпитват никакво уважение към студентите, а и данъкоплатците. Не само изпитват уважение, но и ни се подиграват.
Според мен за такива сериозни нарушения трябва да се търси отговорност.
Остават ми 2 години обучение, за да завърша бакалавърска степен в СУ, но не съм убедена, че ще издържа на такова отношение.
Надявам се някой да обърне внимание на написаното и останалите студенти да спрат да си премълчават когато правата им се нарушават и се отнасят с тях неуважително!

С Уважение,
М. Георгиева

конспекти

Интересно ми е някой ден дали в този университет и във всичките му факултети ще започнат да дават конспекти за изпитите без да подканяш преподавателите. Конспекти, които отговарят на това, което те СА преподали на лекциите или упражненията. А не някакъв конспект, стар, който са намерили и са дали, без да има големи съответствия с преподаденото в действителност ?!!?!?!?!

Защо вратите на тоалетните не се заключват?

От много време се чудя как е възможно университета да ни обира с толкова високи такси всеки семестър, а да няма пари да направи нормални врати на тоалетните. Много пъти бяха слагани някакви мизерни райбери, но те някакси все се чупят. Дали самия ректор,който толкова повиши таксите за последните 2 години ходи по нужда в тоалетна, която не се разтаря?
Или може би само студентите имат тази "привилегия".
Моля да се вземат спешни мерки!!!

Практика

Някой в Биологическият факултет знае ли при какви санитарни , битови и човешки условия, протича практиката на еколозите и биолозите в местноста "Кирилова поляна". И дали тези условия отговарят на най-елементарните хигиенични и човешки изисквания. Не става дума за условията на преподавателите, а на практикуващите студенти. Според мен не е нормално в 21 век , студентите на най-реномираното, престижно и признато висше учебно заведение да бъдат подлагани на такива унизителни условия на живот в условия на влага, мухал, нечистотии, без осигуряване на храна, без медицинско осигуряване и всичко което може да се нуждае човек от 20 век.
Всичко това може да доведе до стомашно - чревни инфекции.

Списък на преподаватели и научни степени

Моля направете справка с #19 на Закона за научните степени и звания(МОН) и съответно заменете научната степен "кандидат на науките" с "доктор" в списъка на преподавателите на Софийския Университет съгласно приетия закон.

E-student

Здравейте! Въпроса ми е кога ще бъде активна тази услуга, и ако вече е такава, то откъде мога да разбера потребитеското си име и парола? Благодаря Ви за вниманието!

Влезте за да коментирате.