Срок на обучение: 2 семестъра
Форма на обучение: редовна (платено обучение)
Начало – от зимен семестър
Ръководител: гл. ас. д-р Явор Грънчаров
e-mail: jsgrunchar@uni-sofia.bg
тел.: +359899 99 4496
Магистърската програма задълбочава, надгражда и профилира уменията за изучаване и практическо прилагане на принципите и спецификата на графичната визуална комуникация. Програмата е ориентирана към бакалаври и магистри, които в хода на обучението в бакалавърски специалности или в специалности от регулираните професии са изучавали дисциплини от спектъра на визуалните изкуства. Тук влизат широк спектър специалности от различни професионални направления: всички специалности от професионално направление 8.2 Изобразително изкуство; специалностите от направление 1.3 Педагогика на изобразителното изкуство; анимация; архитектура; ландшафтна архитектура; инженерен дизайн и т.н.
Образователните цели, заложени в програмата са свързани с изграждането на специфични компетенции, необходими за работа в сферата на корпоративния дизайн.
Магистърската програма „Корпоративен дизайн“ предлага подготовка на професионалисти с широк профил в работата с визия и възможност за по-тясна специализация в различни практически области на дизайна на корпоративна идентичност и на бранд дизайна; предоставя поле за експериментиране с професионални дигитални приложения и техники. Акцентира се върху формирането и отстояването на високи естетически критерии в сферата на графичния дизайн и типографията.
Целите, поставени в програмата са осъществявани на базата на баланс на теоретичните и практическите дисциплини.
Съдържанието на програмата се характеризира с голямо разнообразие и покрива широк диапазон от професионални компетенции и умения за формиране на висококвалифицирани кадри, способни да работят самостоятелно и в екип. То включва проектиране и реализация на оригинални, функционални, художествено и естетически разпознаваеми печатни и дигиткални продукти с широк диапазон на приложение.
Реализация:
Дипломираните магистри придобиват следните професионални квалификации:
- графичен дизайнер (код по НКДП 2166 3008);
- художник, постер (код по НКДП 2651 8017);
- художник, търговска реклама (код по НКДП 2651 8018)
Дипломираните магистри в магистърска програма „Корпоративен дизайн“ включва богат спектър от творчески и експертни дейности, свързани с изграждането на цялостни фирмени визуални решения, на фирмен стил, на редизайн и брандинг. Те могат да работят в различни области на съвременния бизнес: в рекламни агенции; в други частни, публични или държавни компании, в които има отдели, ангажирани с изграждането на корпоративна идентичност; в държавни,общински и неправителствени организации и т.н., където мога да заемат позиции като експерти, ръководители и пр.
Прием: Кандидатите трябва да имат придобита бакалавърска степен с общ успех от дипломата не по-нисък от добър. Приемът на кандидатите е на базата на конкурсен изпит-събеседване и портфолио.
При подготовката на студентите в магистърската програма се прилага смесен вариант на обучение, чрез който се съчетават присъствени и дистанционни занимания. По този начин се осигурява независимост от време и място с използване на електронна платформа. Така се постига индивидуализация и диференциация на учебния процес, с възможност за прилагане на различни стилове на преподаване и учене, организация на съвместни синхронни и асинхронни учебни дейности в процеса на обучение.
ПРОГРАМА НА ИЗПИТ – СЪБЕСЕДВАНЕ
/отнася се за двете магистърски програми: Дизайн на книгата и Корпоративен дизайн/
В хода на събеседването кандидатът трябва:
- да демонстрира познания в сферата на съвременната визуална култура – специфики на съвременния визуален език и на дизайна;
- да представи портфолио, което включва художествени проекти и произведения на кандидата;
- аргументирано да представи мотивацията си;
- да демонстрира комуникативни умения.
Компоненти на оценката
|
Брой точки по съответния компонент
|
Познания в сферата на съвременната визуална култура
|
до 4 точки
|
Портфолио
|
до 6 точки
|
Мотивация
|
до 4 точки
|
Комуникативни умения
|
до 2 точки
|
Общо точки (0 -16)
|
|
Формиране на оценка
Общо точки
|
Оценка
|
16 точки
|
Отличен 6.00
|
15 точки
|
Отличен 5.75
|
14 точки
|
Отличен 5.50
|
13 точки
|
Мн. добър 5.25
|
12 точки
|
Мн. добър 5.00
|
11 точки
|
Мн. добър 4.75
|
10 точки
|
Мн. добър 4.50
|
9 точки
|
Добър 4.25
|
8 точки
|
Добър 4.00
|
7 точки
|
Добър 3.75
|
6 точки
|
Добър 3.50
|
5 точки
|
Среден 3.25
|
4 точки
|
Среден 3.00
|
0 – 3 точки
|
Слаб 2
|