Начало / Университетът / Факултети / Стопански факултет / Новини от факултета / Студентите от MBA Strategic Management посетиха заводите на EGT (Euro Games Technology) в София и Перник

   

13.06.2022

 

Магистри и докторанти от Стопанския факултет направиха целодневно посещение на производствените заводи на EGT в Перник и София. EGT е водещ международен производител на игрални машини с уникална бизнес стратегия на пълна интеграция по веригата на стойността. Посещението е продължение на провелата се преди това гост-лекция на г-н Владимир Доков, главен изпълнителен директор на EGT, в часовете на академичния директор на MBA Strategic Management доц. д-р Тодор Ялъмов.

11

Euro Games Technology е основана през 2002 г. и в момента има офиси в 26 страни и търговски представители на много други места по света.

Надя Попова, главен директор по приходите и вицепрезидент по продажби и маркетинг, базирана в Панама, приветства студенти в централата на EGT в RichHill Business Center в София и ги запозна с екипа на EGT в Испания, които също бяха на посещение до заводите. Стефан Георгиев, директор на производството на EGT Steel (стоманени корпуси за игрални машини) представи различните CNC машини и бизнес процеси, заваряване, боядисване, планиране на ресурсите и др.

12

По време на посещението си в двата завода, студентите имаха възможността да се запознаят с 360-градусовия производствен процес на EGT, благодарение на който българският производител е постигнал почти пълна независимост в производството и заема лидерски позиции в световните игрална индустрия, предлагайки пълна гама от наземни и онлайн решения за игри. Тази стратегия за интеграция във веригата на стойността се появява доста често в наративите на водещи български компании, което до известна степен е в противоречие с цялостните аутсорсинг стратегии по света. И все пак тези истории могат да се окажат ранни сигнали и микротенденции за връщане към уроците от миналото преди глобализацията.

13

Студентите имаха възможност за курс с проф. Хиро Такахаши за теорията на организацията, където научиха за теорията на Кейзен за непрекъснатото подобрение. Има различни Кайзен и дори повече Lean стратегии, но подходът на Kobayashi 20 Keys (също Kaizen) набира голяма популярност и се прилага в EGT от началото на 2020 г. Николай Георгиев, директор на производството, разведе гостите из производствената база в София, демонстрира „20-те ключа” и автоматизацията на бизнес процесите.

14

Студентите и преподавателите имаха възможност да посетят и наблюдават нови производствени линии за нови детайли, които бяха възлагани на външни изпълнители само преди няколко месеца – от сензорни екрани до подлакътници. По време на посещението някои студенти осъзнаха (отново) концепцията за малкия свят, като откриха, че имат приятели, работещи за EGT като музиканти или разработчици на софтуери.

15

Теренните посещения са неразделна част от MBA програмата Strategic Management и целия Стопански факултет – било то в областта на енергетиката, изкуствения интелект или човешките ресурси. Студентите могат да видят как концепциите, които изучават, се прилагат в реално производство и най-важното – могат да „интегрират“ различни предмети заедно. Екскурзията до заводите на EGT бе истинска интеграция на курсовете по Международни бизнес стратегии (проф. Венета Андонова от Университета на Лос Андес, Колумбия и доц. Иван Ангелов, Стопански факултет), Организационна теория (проф. Хиро Такахаши, Университет Сока, Япония и проф. Теодора Георгиева, Стопански факултет и ARC Fund) и Управление на иновациите в организацията (проф. Владимиров и проф. Георгиева, Стопански факултет).