20.01.2017
Работилница "Игри и игровизация в преподаването на математика и технологии" в Стопанския факултет
27 ануари, 14 ч., зала 420
Програмата през първият ден е посветена на обмяна на опит между преподаватели, а вторият ден дава възможност на учениците да изпробват на практика някои от дискутираните подходи през първия ден.
Програма
27 януари 2017 г., Зала 420
14.00 – 14.15 Слойд презареден: От светофар, през щастливите числа до Емил от Льонеберя
доц. д-р Тодор Ялъмов, Стопански факултет, СУ “Св. Климент Охридски”
14.15 – 14.45 Игровизацията в Khan Academy:
Учене (и преподаване) чрез видео уроци и упражнения онлайн
Розалина Лъскова, Изпълнителен директор, Сдружение “Образование без раници” и Khan Academy – България
14.45 – 15.15 Програмирането – начин на мислене, а не предмет в училище
Ангел Георгиев, Софтуерен Универистет
15.15 – 15.30 Игровизацията като възможност за създаване на компетенции на бъдещето
ас. Албена Антонова, Стопански факултет, СУ “Св. Климент Охридски”
15.30 – 16.00 Кафе/чай пауза
16.00 – 17.30 Работилница I: Предприемачество и технологии за 5 кл.
Правоъгълно проектиране чрез игра
Формиране на личен бюджет
Пенка Власева, учител, 74 СУ “Гоце Делчев”
16.00 – 17.30 Работилница II:
Виртуален клас по математика или програмиране с Khan Academy
Розалина Лъскова и Станислава Гатева,
Сдружение “Образование без раници”, зала 307 (Компютърна зала)
28 януари 2017 г., Зала 307 (компютърна зала)
10.00 – 12.00 Как да уча приятно с видео уроците и упражненията на
Khan Academy – безплатни за всички, навсякъде по света
Розалина Лъскова и Станислава Гатева, Сдружение “Образование без раници”
13.30 – 14.30 Почивка за обяд
14.30 – 16.30 Програмирай и играй с платка Micro:bit и SoftUni Kids
Ренета Георгиева, Софтуерен университет ООД
SoftUni Kids е най-новата инициатива на СофтУни! За да може всяко дете да се докосне до процеса на създаване чрез програмиране, екип от професионалисти разработи иновативен подход на учене чрез правене и постоянна работа в екип. В основата на програмата за малките програмисти са игрите като естествен начин за придобиване на знания и умения в сферата на програмирането.
По време на работилницата малките програмисти ще разберат връзката между хардуер и софтуер с помощта на Micro:bit, платката използвана в училищата във Великообритания по време на часовете по програмиране и разработена с подкрепата на BBC. Децата ще се докоскат до приказния свят на програмирането и ще разберат как чрез различни технологии всяка „ джаджа ” оживява според нашето желание и се превръща в програмируема „играчка”.
Работилницата е подходяща за деца от 2 до 6 клас.