17.05.2023
Д-р Лидия Мамен, VP Digital Analytics & Data Science, Adidas, беше гост-лектор в курса по е-бизнес на доц. Тодор Ялъмов. Д-р Мамен представи различни подходи за изграждането на системи (алгоритми) за препоръки към клиентите на сайтове и приложения за електронна търговия и конкретно модела „complete the look” на Adidas.
Системите за препоръки имат ясен позитивен ефект върху конверсията на посетители в клиенти. Те все по-често използват изкуствен интелект и комплексни данни, събрани през различни канали на комуникация с потенциалните или реалните клиенти, причини за връщане на определени продукти и т.н.
Д-р Мамен е получила докторската си степен от Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU), ключов партньор на Стопански факултет в проекта Scholarnet.