Начало / Новини / Новини и събития / Публична дискусия на тема: „Да се научим да реализираме потенциала на образованието“

   
Публична дискусия на тема: „Да се научим да реализираме потенциала на образованието“

В Конферентната зала на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ състоя дискусия на тема: „Да се научим да реализираме потенциала на образованието“, посветена на глобалния доклад за развитието на Световната банка с фокус образованието. Докладът бе представен от старши директора на сектор „Образование“ в Световната банка и бивш министър на образованието на Перу Хайме Сааведра.

На събитието присъстваха министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, ректорът на Софийския университет проф. дфн Анастас Герджиков, Тони Томпсън, постоянен представител на Световната банка за България, директорът на сектор „Образование“ в Световната банка Хайме Сааведра, кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, представители на академичната общност.

1

Проф. Анастас Герджиков изрази задоволството си, че Университетът е домакин на това събитие. Той заяви, че през последните 15 години следи докладите на Световната банка, особено тези, свързани с образованието. „Тази дискусия ще бъде полезна и съм сигурен, че всеки, който прочете доклада, ще има много поводи за размисли. Обикновено това е най-голямата полза. Съветите, които сме получавали от Световната банка, са били много пъти полезни, но много по-полезни са дискусиите, които те провокират с това, че са понякога външен поглед, който за нас е необичаен“ каза ректорът на Софийския университет.

„Образованието е най-важният разговор за бъдещето“. С тези думи министърът на образованието и науката Красимир Вълчев откри дискусията.

2

Оптимист съм за бъдещето на образованието в България, защото се правят важни крачки напред – законодателни промени, допълнителни ресурси от бюджета, увеличение на учителските заплати и приобщаване към системата на голям брой деца“, заяви директорът на сектор „Образование“ в Световната банка Хайме Сааведра.

Той посочи три основни момента, на които трябва да заложи всяка национална образователна политика – добри учебни програми, отлични учители и адекватно управление. По думите му, учителите трябва да знаят, че е много важно учениците да бъдат научени както на базовите общообразователни знания, така и на умения и способности, да мислят и работят в екип, да бъдат креативни.

Според Красимир Вълчев докладът е полезен, защото напътства и провокира институциите. Той отбеляза, че Министерството на образованието и науката го използва при формирането на политиките си.

Наша основна цел е да научим децата на ключовите компетентности на 21 век, да инвестираме в тях от най-ранна детска възраст, да ги изградим като творци и мислещи личности“, допълни още министърът.

3

Дискусията се фокусира върху това как образователните реформи в България могат да доведат до по-добри резултати на учениците и училищата.