Начало / Университетът / Факултети / Стопански факултет / Инициативи с бизнеса / Левон Хампарцумян изнесе публична лекция, посветена на предприемачеството

   

11.04.2016

 

Левон Хампарцумян изнесе публична лекция, посветена на предприемачеството

levon_hamparcumyan_iznese_publichna_lekciya_posvetena_na_predpriemachestvoto_medium200x200

 

Председателят на УС и главен изпълнителен директор на „УниКредит Булбанк“ Левон Хампарцумян изнесе публична лекция в Аулата на Софийския университет. Събитието бе организирано от Стопанския факултет на Софийския университет и Investor.bg и е първата от серия лекции, с която водещият финансов сайт и флагман на медийна група Инвестор.БГ АД отбелязва 15 години от създаването си заедно с българските студенти.

Участници в събитието бяха и Георги Бисерински, изпълнителен директор на Инвестор.БГ АД, и Бойчо Попов, главен редактор на Investor.bg.

 

Георги Бисерински откри събитието и посочи, че са избрали този нетрадиционен начин на честване на 15-годишнината на Инвестор.БГ, тъй като медийната група има ангажимент от години във връзка с академичната среда и повишаването на финансовата грамотност. Целта на дискусията е споделянето на опит и възможност да покажат, че в България има възможност за развиване на бизнес. Бисерински разказа накратко историята на медийната група, създадена през 2001 година и посочи, че тя е пример за успешен старт ъп в България във време, в което този вид бизнес е полагал началото си.

1

Главният редактор на сайта Investor.bg Бойчо Попов отбеляза, че е развълнуван от факта, че първата лекция, е в университета, който самият той е завършил преди 10 години.

2

„Медиите имат два типа клиенти, чиито интереси не винаги съвпадат – читатели и рекламодатели, и на главния редактор се пада отговорността да балансира”, каза Попов и подчерта, че в установяването на правила как да процедират са се възползвали от опита на големи медийни компании като Bloomberg. Той цитира известния австрийски икономист Мизес, според когото предприемачите са хора, които откриват несъответствието между цените на факторите на производство и бъдещите цени на тяхната продукция и се опитват да спечелят от това производство. Бизнес-медиите помагат на предприемачите в това направление, предоставяйки им качествена, точна, проверена и балансирана информация, както и исторически данни за движението на цените и за настроенията на потребителите.

3

Главният изпълнителен директор на „УниКредит Булбанк“ Левон Хампарцумян изрази становището си, че икономическата криза не е променила драматично фундамента на средата за правене на бизнес. Той подчерта, че обикновено след кризи се предприемат достатъчно мерки да се напишат нови правила и да се поправят старите, така че този вид криза повече да не се повтори. „Затова следващата криза никога не е същата, тя и затова е криза. Можем да разглеждаме последните години повече като връщане към нормалността, отколкото като някаква фундаментална промяна в правенето на бизнес”, добави още Хампарцумян.

Срещата на Левон Хампарцумян продължи с дискусия с публиката, която постави много актуални икономически въпроси. В процеса на разговора банкерът подчерта, че да си предприемчив не означава само да имаш собствен бизнес, но и да учиш нов занаят и да имаш добра подготовка, което от своя страна води до успех.

Събитието постави началото на серия от публични лекции в университети със силни катедри по икономика, финанси и бизнес администрация, в рамките на които знакови фигури от българския бизнес заедно с екипа на Investor.bg ще вдъхновяват и мотивират младите хора с личния си пример, опит и съвети за успех.